לימודי תקשורת

זהו אחד ממקצועות הלימוד המבוקשים בנוף האקדמאי של השנים האחרונות, וכזה שהפופולאריות שלו רק עולה משנה לשנה. לימודי תקשורת, הנלמדים לרוב כחלק מתוכנית דו חוגית, מציעים שלל נושאי לימוד מרתקים, תיאוריות מקיפות וכלים לבחינת כל טקסט תקשורתי, באשר הוא. כשזה נוגע לעולם שאחרי הלימודים, נדרש לשאול מהן המעלות והמגבלות של הלימודים.

כל היתרונות שבתקשורת

אחת הסיבות לפופולאריות של תארים בתקשורת נוגעת לכך שתחום זה מקיף אותנו תמיד, כך ש"בעולם האמיתי" יש לא מעט אפשרויות תעסוקה. לימודים מסוג זה פותחים לא מעט דלתות, ואפשרות להשתלב במגוון רחב של תפקידים בתעשיה: בין אם המדובר הוא בפרסום, שיווק, עיתונאות, הפקה, יחסי ציבור, מדיה חברתית או כל דבר אחר, מפתח מרכזי למציאת משרות הוא לימודים מקיפים בתחום. כך, כל אדם המסיים את הלימודים יכול לבחור את ההתמחות המתאימה לו ביותר, בהתאם לכישורים ולרצונות שלו – וזאת להבדיל ממקצועות לימודיים אחרים, שמגבילים למקצוע אחד ספציפי. ניתן ללמוד תקשורת במגוון מכללות ואוניברסיטאות בארץ, וגם לקחת שיעורים פרטיים בתחום.

בנוסף על כך, בעולם בו אמצעי התקשורת הופכים למרכזיים יותר ויותר, ושבו השימוש באינטרנט לצרכים תקשורתיים רק גובר, דומה כי הביקוש לאנשי תקשורת נמצא בכיוון אחד: כלפי מעלה. בנוסף על כך, לימודי תקשורת מקנים יכולות חשובות מעבר לאלו התעסוקתיות, ובכלל זה שיפור יכולות התקשורת הבן אישית, הבנת מסרים המקיפים אותנו בכל עת (למשל, תקשורת חזותית), ניתוח ביקורתי של טקסטים ועוד.

מצד שני: מציאת עבודה לא תמיד פשוטה

מן העבר השני של המשוואה, חשוב להצביע על מספר דברים שפוגעים ביעילות של לימודי תקשורת בעולם שאחרי האקדמיה. הראשון שבהם נוגע לכך שהלימודים כוללים "נגיעה" באינספור נושאים, אך לא תמיד ברמה המספקת. במילים אחרות: הפער בין התיאורטי למעשי קיים בלא מעט מקרים, כאשר בוגרי הלימודים עלולים למצוא עצמם חסרי כלים לעיסוק במקצוע בו הם מעוניינים לעסוק הלכה למעשה.

מגרעה חשובה נוספת נוגעת לשינויים שעובר שוק התקשורת בשנים האחרונות, ובראשם המשבר בתחום העיתונות המודפסת. כיום כלי תקשורת רבים נמצאים דווקא במגמת צמצום, מה שמקשה על קליטת עובדים חדשים, ואף עלול להביא לפגיעה מסוימת בתנאים של אלה שמתקבלים לעבודה, בסופו של יום.

 



כתיבת תגובה