הכה את המומחה: למה הכלב שלי מתנהג כך?

אוכל לכלבים

מאת: פט מרקט – מגזין לחיות מחמד

אף אחד לא מבין את הכלב שלכם כמוכם, זה ברור, הוא החבר הכי טוב שלכם, הוא נמצא אתכם שעות רבות ואתם כבר מזהים ויודעים לפרש את רוב ההרגלים וההתנהגויות שלו. אך למרות ההכרות והקרבה לכלבים שלנו אנחנו לא דוברים את שפתם, לכן חלק מההתנהגויות שלהם לא תמיד נהיר לנו.

ריכזנו עבורכם כמה התנהגויות של כלבים שאם אתם מזהים אותן בכלב שלכם, כדי לכם לחקור לעומק את הסיבה עם וטרינר מקצועי ומיומן. כי לעתים מסתתר מאחורי ההתנהגות הזו משהו חריג שראוי וחשוב לבדוק.

יכול להיות שהכלב שלי מכשכש בזנב גם כשהוא מאוים?

התרגלנו לחשוב שבכל פעם שכלב מכשכש בזנב אז זה סימן שהוא שמח. אולם על פי וטרינריים מומחים לא כל כשכוש משמעותו שמחה. יש סוגים ורבדים לכשכושי הזנבות של הכלבים. כשכושי זנב נבדלים זה מזה בגובה של הזנב ובמהירות הכשכוש. כך שגם למראה איום אפשר לראות כלבים מכשכשים בזנבם. כשכוש איטי גבוה יכול לספר לנו על תחושת איום שחש הכלב. לכן אם אתם פוגשים כלב לא מוכר ורוצים ללטף אותו, שימו לב היטב לזנב שלו, והבינו שלא כל כשכוש מנבא טובות. היו זהירים.

ולפעמים כשכוש הזנב הוא כשכוש לשם משחק:

למה הכלב שלי "נוסע" על האחוריים שלו על השטיח? והדשא?

אין ספק שזה אחד המראות המשעשעים ביותר: לראות כלב "נוסע" עם האחוריים שלו על השטיח בבית או על הדשא בפארק זה נראה מצחיק, אבל האמת שזו התנהגות שאין להקל בה ראש. צריך לבדוק מדוע הכלב עושה את זה? האם יש לו בעיה או חסימה בבלוטות האנאליות? האם הוא רגיש לאוכל מסוים? האם הוא חווה גירוד או גירוי באזור האחוריים?

כדי לבדוק למה הכלב שלכם עושה את זה גשו לווטרינר והתייעצו איתו. שימו לב, אם הכלב עושה את התנועות האלו פעם בחודש חודשיים, זה בסדר, אבל אם זו התנהגות שחוזרת ונשנית תדיר, גשו לווטרינר בהקדם.

וטרינר מדבר על פתרונות ל"נסיעה" של הכלבים:

הכלב שלי מרבה ללקק את הרגליים שלו, זה נורמלי?

בניגוד לחתולים שנוהגים להעניק מקלחת יומיומית לגוף וגם לרגליים שלהם, התנהגות כזו לא מקובלת בקרב כלבים ועשויה ללמד על בעיה, אם היא מתבצעת על בסיס תכוף. כלבים לא נוהגים לנקות את עצמם, כמו שחתולים עושים. אם אנחנו לא נטפח אותם, הם לא יהיו מטופחים. זה נכון, מדי פעם הם מלקקים את הרגליים שלהם, אבל אם הם מלקקים אותן כל יום כמה פעמים ביום ייתכן ויש לכלב בעיה. פעמים רבות זהו סימן לאלרגיות וכדאי מאוד לגשת לווטרינר ולהתייעץ כיצד לטפל בבעיה.

מומחית לבעיות עור בקרב כלבים מספרת מדוע כלבים מלקקים את הרגליים שלהם:

העיקר הבריאות!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות