למה הלוואות חברתיות הן ההלוואות הטובות ביותר

למה הלוואות חברתיות הן ההלוואות הטובות ביותר

הזמנים משתנים ואתם גם סדרי העדיפויות והטרנדים של אנשים. אחד מהטרנדים שהפכו זה מכבר למגמה הולכת ומתרחבת שתישאר אתנו כנראה לשנים רבות היא המגמה של כלכלה שיתופית. היא הולכת ומתרחבת בכל תחום, למעשה, מתיירות ועד תחבורה, ובכל מקום שבו נראה כי אנשים יכולים להרוויח הכנסה פסיבית ולהרוויח עוד כספים מבלי לבזבז עמלות או ריביות לגופים מוסדיים שקבעו מחירים ותעריפים יקרים להחריד על שירותים חיוניים. אחד השירותים הפיננסיים שכולים להרוויח גם בכלכלה שיתופית שכזאת, כך מתברר, הוא ענף ההלוואות לכל מטרה, ובעיקר למטרות חיוניות לטווחי זמן שונים. כך, נוצרו וקמו פלטפורמות שונות לצורך תיווך במתן הלוואות חברתיות בין עמיתים שהם אזרחים שהחליטו להרוויח יותר ממה שהבנקים נותנים מצד אחד, או לקחת הלוואות בתנאים נוחים וטובים יותר מאלה שהבנקים מעניקים, מצד שני.

מהי הלוואה חברתית ולמה היא נחוצה?

כאמור, במקום ללכת לבנק, הולכים לחברים שלכם ללוות כסף בצורה נוחה ויותר בזול. את החברים האלה מוצאים בפלטפורמות שהוקמו על מנת לתווך בין לווים לבין מלווים, אבל אין זה אומר שכל המדדים והקריטריונים שלפיהם בודקים רמות סיכון ורמות כדאיות של הלוואה אינם קיימים עוד. להפך, אפילו. מכיוון שמדובר בכספים שמלווים לכם גם מרצון להרוויח אבל גם במטרה לעזור, אתם מחויבים להציג הוכחות שלפיהן אתם יכולים להחזיר את ההלוואות ולעמוד בקריטריונים של הפלטפורמות האלה. הן מתווכות ביניכם למלווים, והן מרוויחות רק עמלות מסוימות מההלוואות האלה מכיוון שמדובר בפלטפורמה אינטרנטית בלבד, אין להתארגנויות האלה גם הוצאות תפעול גבוהות כמו לבנקים, ולכן העלות של כל הלוואה כזאת תהיה זולה בהרבה מהלוואה שתיקחו בבנקים.

למה עושים את זה כך?

כאמור, גם משום שיש עוינות וחשדנות גבוהות בימינו נגד הגופים המוסדיים על התנהלותם עד היום בגביית ריביות גבוהות על הלוואות ובתשלום ריביות אפסיות על פיקדונות וחסכונות, גם משום שבכך חותכים הוצאות מיותרות על כל הלוואה, גם משום שמצליחים להרוויח הכנסות פסיביות הודות ליזמות חופשית זאת, גם משום שבאמת אין שום סיבה ללכת לגוף הראשון שעולה במחשבה כדי לקחת הלוואה ונבון יותר לעשות סקר שווקים, גם משום שזאת מטרה באמת טובה לעזור לאנשים אחרים שאינם יכולים להרשות לעצמם הלוואות בבנקים, וגם משום שבצורה כזאת מרגישים יותר בשליטה בניהול העניינים הפיננסיים שלכם.

איך זה עובד בשטח?

פונים לחברה כזאת של עמית לעמית, מה שנקרא P2P, מגישים בקשה להלוואה או בקשה להיות בין המלווים, עוברים את מסלול הבדיקות הנחוץ וההכרחי כדי להבטיח שכספים אכן יועברו ללווים או שכספים אכן יוחזרו למלווים ומשתתפים במסלול ההלוואות לפי הפרסומים השונים או כמלווים יחידים, או שמלווים רק חלק יחסי מההלוואה לפי יכולתכם. כך קורה שאנשים יכולים ללוות כסף מכמה עמיתים ולהחזיר להם לפי התנאים שנקבעו על ידי הפלטפורמה. כולם מרוויחים ומשלמים עמלת תיווך סבירה ומינימלית לפלטפורמת התיווך שחיברה ביניכם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות