למה נשים בוגדות- התשובה המפתיעה

בעבר הרחוק נהוג היה לחשוב שאלו הם גברים שבוגדים כאשר הדבר היה מיוחס לאבולוציה, לחרמנות ולסלחנות ברמה החברתית ולעתים גם הדתית כלפי בגידה מצד הגבר. בעבר, ממילא נתפסו הנשים כפחות מיניות ויותר משפחתיות, כאלו שנדרשות לרגש על מנת ליהנות מחוויות גופניות. מאז כמובן עברו מים ונהר והתקדמנו כמו ביתר תחומי החיים, המציאות מלמדת כי נשים מדביקות את הפער האמור בקצב מהיר יותר.

יותר ויותר משרדי חקירות המפעילים חוקרים פרטיים בתחום יכולים להעיד שלהבדיל מגברים, נשים הרבה יותר מתוחכמות בניסיונות ההסתרה שלהם והסיבה ככול הנראה שהפחד להיתפס גדול יותר, יתרה מזאת חוקרים פרטיים העוסקים בתחום הבגידות מעידים שתפוס ההתנהגות של נשים בגדות הוא לרוב זהה.

נשים- מאז ועד היום

נשים כיום נתפסות כהרבה יותר מודעות, הן נהנות הרבה יותר ועל כן אולי גם יותר בוגדות. בשנים האחרונות נערכו סקרים בבריטניה וארצות הברית שמלמדים כי אחוז הנשים אשר מודות כי בגדו בבן זוג הקבוע שלהן נע בין עשרים לשלושים אחוזים. התשובה לשאלה מדוע זה קורה היא די פשוטה ובפשטות כי זה כיף. בגידה היכולה להיות מסעירה ומרגשת, אולם כאשר מדובר בנשים כמו תמיד, המוטיבציות לבגוד הן הרבה יותר עמוקות ומגוונות. בלא מעט מקרים גם כאשר הנישואים נראים כי הגיעו למבוי סתום, ישנו קושי מהותי להחליט על פירוק הזוגיות.

מתי נכנסים המאהבים לתמונה?

נשים רבות מתמודדות עם פחד של להיות לבד וממה שמצפה להן בחוץ, הן לעתים חשות תלות רגשית וכן כלכלית בבעל, ונתונים אלו מעכבים את קבלת ההחלטה הסופית של פרידה. המאהבים נכנסים לתמונה במצב המעורפל הזה. המאהבים גם אם באופן לא מודע מקלים על הנשים שפוחדות לעזוב את מערכת היחסים הכושלת, מפחיתים את החששות מן החיים לבד ומהווים מעין הטחה לקשר אחר אפשרי. אם תרצו ניתן לומר כי המאהב מהווה סוג של אובייקט מעבר, בין חיי הנישואים הבטוחים, המוכרים וכן הגמורים לבין מה שאינו ידוע. במקרים מסוימים, הרומן האסור יתקיים גם בהליכי הגירושין ולאחר מכן.

לעתים יסיים המאהב את תפקידו החל מסיומו של הליך הגירושים על ידי האישה. חלק מהנשים כבר הספיקו להשלים עם העובדה שהזוגיות שלהן תקפה אך ורק על הנייר ולא מעלות בכלל על הדעת את האפשרות להיפרד בצורה רשמית, סופית מסיבות כאלה ואחרות. כאן יהווה המאהב סוג של קיר תומך בנישואים, המעניק לאישה תוכן רגשי וזוגי שכבר לא קיים במסגרת היחסים עם בעלה. ככל שהדבר יישמע מוזר, הרומן האסור למעשה משמר על המסגרת הזוגית מפני התפרקות עתידית.

לעתים גם במערכות יחסים טובות ישנה בגידה. מקרים אלו לרוב מאפיינים נישואים שבהם הבעל הוא חברה הטוב ביותר של האישה אולם לא מצליח לספק אותה ברמה המינית, או לחילופין הוא בעל טוב ואבא נפלא אך איננו מצליח לייצר אינטימיות רגשית. במצבים אלו, הנשים חשות תסכולם ותחושות חסך במיוחד אם ההידברות על הבעיות והניסיונות לפתור אותן נתקלים באי הבנה בקרב השותף לחיים או אף בסירוב מוחלט להודות כי ישנה בעיה מהותית.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות