מהן קשריות בבלוטת התריס?

גידול בבלוטת התריס הוא מצב רפואי שהופך להיות יותר ויותר שכיח, ולא בגלל שישנם יותר אנשים שסובלים מכך מאשר בעבר, אלא בגלל שישנה מודעות גדולה יותר לנושא, וישנם אמצעים טכנולוגיים ודיאגנוסטיים מתקדמים המאפשרים לאבחן מצב של גידולים בבלוטת יותרת התריס בקלות רבה יחסית. יחד עם זאת, לא כל גידול הוא גידול ממאיר, ולא כל גידול בבלוטה מחייב כריתת בלוטת התריס או כניסה לתהליך טיפול אונקולוגי. ישנם מקרים בהם הגידול הוא גידול שפיר לחלוטין, ובמקרה כזה מדובר למעשה במצב של קשריות בבלוטת התריס.

פגיעה בתפקודי הגוף ובתפקודי חיי היום יום

בעוד שגידול ממאיר נוצר בעקבות קרצינומה ממויינת של תאים המרכיבים את הזקיקים בבלוטת התריס, הקשריות הן למעשה גידולים שפירים לחלוטין, שלרוב לא קיים סיכון ממשי שיהפכו לממאירים, אם כי בכל מקרה של אבחון קשריות, נכנס המטופל לתהליך של פיקוח ומעקב על מנת לוודא שהגידול אכן נותר שפיר. גידול שפיר אינו יוצר סיכון חיים אך הוא בהחלט יכול ליצור הפרעה בתיפקודי הגוף או בתפקודים יום יומיים של המטופל, ומהסיבה הזאת, גם במקרים של קשריות בבלוטת התריס עשוי להידרש ניתוח בלוטת התריס או לכל הפחות קבלת טיפול באמצעות תרופות המיועדות להקטין את הגידול או לעצור את גדילתו.

השפעה משתנה של הקשריות

מידת ההפרעה של גידול בבלוטת התריס, יכולה להשתנות מאוד בין מקרה למקרה. הפרעה זו יכולה להשפיע על התאבון, על תחושת הטעם והשובע, על תפקודים כלליים כמו עירנות וחיוניות והיא יכולה להשפיע גם באופן ישיר על תפקודים של אברים באזור הסמוך המיידי. כך למשל, גידול כזה יכול לגרום לכאבים בבליעה, לפגיעה בתהליך החופשי של הנשימה וכדומה. לעיתים השפעות אלה יכולות לנבוע מסיבות פסיכולוגיות של תחושה בלתי נוחה באזור הגרון, תחושה שמשפיעה על תפיסת התפקוד שלנו את האזור כולו. בכל מקרה, השפעות אלה בהחלט עשויות להוביל לקבלת החלטה על הליך כירורגי כמו ניתוח בלוטת התריס או כניסה להליך טיפולי באמצעות תרופות מתאימות.

אבחון קשריות וגידולים בבלוטת יותרת התריס בכלל

אם אתם סובלים מבעיה בבלוטת התריס, מומלץ מאוד להגיע לרופא מומחה שיבחן את הבעיה ויאבחן אותה במדוייק. באמצעות מערכות אולטראסאונד מתקדמות, ניתן כיום לבצע אבחון מדוייק ומהיר של הבעיה, ובהתאם לכך לבנות מהלך טיפולי מתאים, בהתאם לסוג הגידול, גודלו, רמת ההשפעה שלו על תפקודי חיי היום יום וכמובן, רמת הסיכון שהוא יוצר לחייו של המטופל, רמת סיכון נמוכה מאוד במקרה של קשריות בבלוטת התריס.

ניתן לעקוב אחרינו גם ברשתות החברתיות:

babym

natural-medicine

1800help

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות