מה אתם באמת יודעים על הפנסיה שלכם?

רוב הישראלים אינם יודעים הרבה נתונים על הפנסיה שלהם. בדרך כלל הידע שלהם מסתכם במילוי טופס כאשר הם מתחילים עבודה חדשה, המאפשר למעסיק להעביר כספים מדי חודש אל קרן הפנסיה של העובדים השכירים. במקרה ומדובר באנשים שהם עצמאיים, עד שנת 2017 לא היתה כלל חובת העברת כספים לפנסיה, ובעלי עסקים רבים חיו ללא בטחונות כלפי העתיד. מהי החשיבות של קרן הפנסיה ומה חשוב לעשות כבר בגיל צעיר בנוגע לפנסיה שלכם?

כמה יש בקרן הפנסיה שלי?

הדבר הראשון שיש לעשות בנוגע לקרן הפנסיה שלכם הוא לבדוק כמה כסף יש בקרן והאם הכסף שלכם מופקד לשם בצורה הנכונה, על פי החוק.

  • איחוד קרנות – כדי לבדוק כמה כסף נצבר לכם בקרן הפנסיה שלכם, עליכם קודם כל לדעת כמה קרנות פנסיה יש בבעלותכם. מקומות עבודה שונים מעבירים כספים לקרנות פנסיה שונות, אלא אם כן נאמר להם אחרת מפי העובד, וזו הסיבה שיכול להיות שעבדתם במקום כלשהו אשר הפקיד לכם כספי פנסיה לקרן על שמכם שאתם אפילו לא מודעים אליה. אל דאגה, כיום יש קיימות אפשרויות לבדוק כמה קרנות פנסיה רשומות על שמכם, ואפילו ניתן לאחד אותן בצורה נוחה ומהירה. לאחר הבדיקה עליכם לראות כמה כסף בדיוק יש ברשותכם ולבצע הערכה גסה בנוגע לסכומים שאתם עתידים להרוויח. בעקבות בחינה זו, יש לשער בכלליות מהם הסכומים אשר יופקדו עבורכם לקרן מידי חודש עד שתגיעו לגיל הפרישה. במידה ואתם רואים כי מדובר בסכום זעום, מומלץ ביותר להגדיל את ההפקדות שלכם לפנסיה באופן עצמאי.
  • בדיקה מקיפה – הדבר החשוב השני שעליכם לעשות הוא לברר בדיוק באם המעביד מפריש לכם כספי פנסיה כראוי. למעשה, כיום יש חובת מעסיק להפריש גם רכיב של פנסיה וגם רכיב של פיצויים. בשני המקרים הכסף נשאר שלכם ותוכלו לעשות בו שימוש בעת הפרישה. עם זאת, לא תמיד המעסיקים מפרישים כספים בדרך הנכונה אל קרן הפנסיה ויש להכיר את החוקים ולעקוב אחר ההפקדות החודשיות.

דמי ניהול ובחירת קרן פנסיה

כיום, יש מגוון של גופים שיכולים לנהל עבורכם את קרן הפנסיה שלכם. עם זאת, לא תמיד יוצא שאתם בוחרים את קרן הפנסיה שלכם, ובדרך כלל זו נקבעת על פי מקום העבודה הראשון שביצע עבורכם הפקדות לפנסיה. לעומת זאת, כאשר אתם מבררים יותר פרטים על קרן הפנסיה שלכם, קיימת סבירות גבוהה שתגלו שאתם נמצאים בקרן פנסיה שאינה משתלמת עבורכם ואף בתכנית הגובה מכם דמי ניהול גבוהים, כאשר גם התנאים שהיא מציעה לא בהכרח אטרקטיביים. על כן, לאחר הבדיקה המקיפה של קרן הפנסיה, מומלץ לבדוק תכניות אחרות בחברות שונות ולאתר את קרן הפנסיה המשתלמת ביותר עבורכם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות