מה אתם יודעים על רפורמת הפרגולות

 

מה אתם יודעים על רפורמת הפרגולות

לא הרבה? לא מספיק? מעולה.
אנחנו כאן בכדי לעשות לכם סדר בבלאגן.

בקיץ של שנת 2014 נכנס לתוקפו חוק הפרגולות. לרבים החוק הנ"ל לא אמר הרבה דברים, עד שכמובן הם רצו להקים פרגולה למרפסת, לחצר וכדומה – דבר המצריך היתר בנייה.
על מנת להקל ולזרז על התהליך נכנסה הרפורמה לתוקף, מטרתה פשוטה:
לזרז את התהליך, לקבל אישורי בנייה ולהתחיל בניית פרגולה.
אגב – חשוב לציין, זמני המתנה לאישורי בנייה עבור פעולות הנחשבות יחסית פשוטות חלות לא רק על פרגולות אלא על מבנים נוספים כמו הקמת מחסן, שער, גדר וכיוצא מכך.

תקנות הרפורמה

התקנות הללו נועדו בעצם לאפשר הקמה של מבנים ללא כל צורך בהיתרי בנייה – דבר שגרם למבנים רבים לא להיבנות ולתוכניות, כאמור, להישאר עמוק במגירה – כגון: פרגולות, מזגנים, שערים, מחסומי חנייה, גדרות ועוד. מדובר לרוב על פריטים שהבנייה שלהם לא מהווה הפרעה למרחב הציבורי, בנייתם לא משנה באופן ניכר או קיצון את מראה הסביבה הכללי ולכן מבנים אלו כן מקבלים פטור מהיתר להקמתן.

אילו פרגולות ניתן להקים ללא צורך בהיתר בנייה?

אין ספק – זו שאלת מיליון הדולר. פרגולות אלו שיאפשרו לכם להקימן ללא כל צורך בהיתרי בנייה היא מבנה ללא קירות, פרגולה אשר בנויה מחומרים קלים ובשל כך התקרה היא שטח הצללה.
על מנת שפרגולה זו תצליח להיכנס להגדרה המצוינת לעיל: המרווחים בין החלקים האטומים של משטח ההצללה יהוו לפחות כ-40% מהשטח. יתרה מכך: הם יהיו מחולקים באופן שווה.

שטחה של הפרגולה שניתן להקים ללא צורך בהתעסקות בבירוקרטיות היא פרגולה שגודלה לא יעלה על 50 מ"ר.
כמו כן, פרגולה זו לא תעלה על רבע משטח הקרקע הפנוי – למשל: בדירות גן, שטחו של גג וכן הלאה.

חשוב מאוד לציין: נכון, התקנות החדשות של חוק הפרגולות אכן מאפשרות לבעלי פרגולות רבים להצליח להקים פתרונות הצללה ללא קבלת היתר. עם זאת, אם מדובר על פתרונות הצללה (סוככים, גגונים, פרגולות וכדומה) ששטחם עולה על – 20 מ"ר יש למסור הודעה לרשות הרישוי בפרק זמן של 45 ימים ממועד הביצוע העבודה וכן, לצרף להודעה אישורים של מהנדס המבנים על עיגון הסוכך/פרגולה ועל היציבות שלהם.

 

מחפשים מקום להזמין פרגולות?

אנחנו כאן בשבילכם

בניית פרגולות עץ – פרגולה במחיר הטוב ביותר ובאיכות למשך שנים

כתיבת תגובה

תפריט נגישות