מה ההבדל בין עיצוב גרפי לגרפיקה ממוחשבת

עיסוק בגרפיקה ממוחשבת היא יכולת הביצוע של כל המעטפת הטכנית הכרוכה בתחום הגרפיקה ולעומת זאת העיצוב הגרפי הוא הצד העיצובי, הקריאטיבי, יישומו של הרעיון ושל החזון.

גרפיקה ממוחשבת

מי שתחום העיצוב והאסתטיקה מדברים אליו, למידה של קורס עיצוב גרפי במכללת מנטור היא אופציה מעניינת ומסקרנת מאד עבורו, כיוון שהיא מעניקה לכל מי שמעוניין לעסוק בכך את כל רזי המקצוע ואת בסיס הידע על ידי שימוש בתוכנות היסוד לכך. הרעיון הבסיסי הוא לבצע עיבוד דיגיטלי של תכנים שונים, כדי ליצור מהם דף שנעים לצפות בו ושהוא מעביר את המסר באופן ראוי ומובן לכל מי שצופה בו.

במסגרת קורס עיצוב גרפי לומדים הסטודנטים את אופן השימוש בתוכנות הגרפיות כמו אילוסטרייטור, פוטושופ, אינדיזיין ועוד. התוכנות פורצות הדרך הללו כוללות פעולות נרחבות שאפשר לבצע ולכן לומדים אותם צעד אחר צעד. המטרה היא ליצור שימוש יעיל ונוח בכל הפונקציות הקיימות בתוכנות הללו, כדי ליצור מוצרים מוגמרים שהם יפהפיים.

המטרה של התוכנות הללו היא להעביר מידע או מסרים על ידי שימוש בתוכן חזותי ובעיבוד דיגיטלי. האפשרויות הן להעביר זאת בצורה דו או תלת ממדית וכך ליצור אפקטים מעניינים ביותר.

אלמנטים וויזואליים קיימים ברבדים רבים של העשייה כמו בהקמה של אתרי אינטרנט, בתחומי הטלוויזיה והקולנוע ומגוון גדול של פעולות הקשורות לפרסום וליחסי ציבור. כמו כן אנימציה ממוחשבת, פעולות של מציאות מדומה ופיתוח של משחקים ממוחשבים, דבר התופס תאוצה רבה.

יצירתיות רבה נראית גם באלבומים הדיגיטליים שמתוכננים ונערכים על ידי בוגרי קורס עיצוב גרפי שמעניקים לכל אחד מהם נראות יוצאת דופן כדי ליצור מוצר חדשני וייעודי המותאם לאירוע, לטיול או לכל צורך ספציפי אחר.

כדי להגיע לפרקטיקה נרחבת, מוצאים הסטודנטים של מכללת מנטור בסוף הקורס, עבודות בחברות העוסקות בפרסום, סטודיו לעיצוב, חברות בנייה ועוד.

עיצוב גרפי

העיסוק בעיצוב גרפי מצריך לימודים הנמשכים תקופה ארוכה יותר והם מקבילים בכך ללימודי תואר ראשון. מכלול התחומים הנלמדים בקורס זה כוללים אמנות, תוכנות, פרקטיקה, תולדות העיצוב ועוד.

למעצב גרפי יש יכולות רבות וידע נרחב שבאמצעותם הוא מכין מסעי פרסום, קונספטים של קמפיינים והוא מוציא לפועל רעיון בתחום מסוים, למציאות קריאטיבית.

מעצב גרפי גם בונה שפה מיתוגית עבור עסקים רבים. בהתאם לראיית העולם של העסק ולתחום בו הוא עוסק, המעצב הגרפי בוחר את שפת המיתוג ואת הצבעים שיובילו כל דבר הקשור לעסק זה. החל בלוגו ודרך פרסומים בכל מקום, בדפי נחיתה, ברשתות החברתיות השונות, באתר האינטרנט של החברה ובהרבה מאד מקומות נוספים.

המטרה היא שסימני ההיכר הללו ילוו את העסק לאורך כל הדרך ומספיק שלקוח יראה סמל במקום מסוים, כדי שהוא יבין שהחנות שייכת למותג ספציפי.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות