מה היא "לשון קשורה" והאם החיתוך הכרחי?

אחת החברות אמרה לי כי לתינוק שלי בן החודשיים יש "לשון קשורה" והמליצה על ניתוח ותיקון. מהי "לשון קשורה" והאם התיקון הכרחי?

בשנים האחרונות הנושא של "לשון קשורה" הפך להיות נושא אופנתי ואני רואה יותר ויותר אימהות הפונות אליי בבקשה לבצע תיקון ע"י חיתוך. "לשון קשורה" היא תוצאה מחתיכת רקמה הנמצאת ברצפת-הלשון ובקצה. חתיכת רקמה זו מונעת הוצאת הלשון מהפה בצורה מלאה. על "לשון קשורה" נאמר הרבה "לשון הרע"… נאמר כי היא גורמת להפרעות דיבור ומונעת את הנשיקה הצרפתית…

אין ידע מוצק כי האשמות אלה נכונות וכי ניתוח החיתוך מונע או פותר את הבעיות הללו. ובכל-זאת, בשנים האחרונות נבדק טוב יותר הקשר שבין "לשון קשורה" וקשיי-הנקה.
מידי-פעם, אימהות המניקות ילדים עם "לשון קשורה", מתלוננות על כאבי-תופת בפטמה בזמן ההנקה ו/או מקשיים של התינוק להתחבר לשד. במחקר גדול שניהלנו עם קולגות במרכז רפואי ת"א, הראנו כי ניתוח החיתוך משפר מיידית את רמת הכאב בפטמה ואולי אף את היכולת של הילד להתחבר לשד.

פרוצדורת החיתוך, כאשר נעשית ע"י אדם מנוסה, הינה כמעט ללא כאב (התינוק יכול לבכות כמה שניות, אך הוא מסוגל לינוק מייד לאחר מכן). החיתוך בד"כ לא גורם לדימום משמעותי: דימום של מספר טיפות, שניתן להפסיקו ע"י לחץ עם מקלון כותנה לניקוי אוזניים. החיתוך לא דורש כל הרדמה ולוקח מספר שניות.

לסיכום ובמקרה שלך, אם יש לך כאבי-פטמות ו/או לילד יש קושי להתחבר לשד, החיתוך יכול לעזור רבות. אך, במקרה שקיימת "לשון קשורה" ללא סיבוכים קליניים, קרוב לוודאי שהחיתוך מיותר.

לשון קשורה – מידע נוסף

למידע נוסף מומלץ לגלוש אל אתר האינטרנט לשוןקשורה.com

כתיבת תגובה

תפריט נגישות