אז מה זה קריפטו בעצם?

אם אתם מרגישים שקצת נשארתם מאחור בכל הנוגע לעולם הקריפטו, ובזמן שבכל מקום אנשים קונים ומוכרים, מתעסקים ומדברים, אתם עדיין בכלל מסתובבים עם השאלה מה זה קריפטו, הגעתם למאמר הנכון. בעוד שלוש דקות תבינו גם אתם במה מדובר, בשפה פשוטה וישירה, ובצורה שלא תשאיר הרבה שאלות.

לפני שנצלול לחומר המלא חשוב לציין כי אתם לא תצאו מכאן מומחים בקנה מידה עולמי, אלא פשוט עם ההבנה במה מדובר, ואולי עם טעם של עוד, ועם המוטיבציה לנוע קדימה בעולם הקריפטו, לכל כיוון שנראה לכם רלוונטי. ולאחר שהבהרנו זאת, בואו ונצלול פנימה לנושא המרתק הזה.

הבסיס להבנת הקריפטו:

  • המילה קריפטו היא בעצם קיצור של המילה קריפטוגרפיה, המדברת על היכולת להצפין ולהסתיר מידע. בקונטקסט שלנו מדובר בעיקר על מטבעות קריפטוגרפיים, כלומר מטבעות מוצפנים, או בעיקר מטבעות מבוזרים.
  • הרעיון הוא לא רק להצפין כדי להתמודד עם העובדה שהמידע חשוף לפגיעה, בעיקר כמובן לגניבה, אלא בעיקר להפוך אותם למבוזרים, מה שאומר שהערך שלהם, ערך המטבע, לא נקבע על ידי גוף מסחרי או ערך משוער של סחורה (או בנק מרכזי או ממשלה), אלא על ידי הסכמה בין כלל המשתמשים במטבעות.
  • המטבע המוצפן המפורסם ביותר כמובן הביטקוין, שהוא המטבע (ושיטת ההצפנה) שהביא לעולם פלוני אלמוני (או קבוצה של אלמונים) הנודע רק בשמו הבדוי סאטושי נאקאמוטו (Satoshi Nakamoto).

אז מה זה ביטקוין?

אז אם קריפטו זה כינוי כללי למטבעות מבוזרים ומוצפנים שהממשלה (או אף גוף אחר) לא יכולה לשלוט על ערכם, הרי שביטקוין הוא המטבע הראשון. השם מורכב המילה "ביט" – יחידת המידע הקטנה ביותר בעולם המחשבים (כמו מגה ביט, ג'יגה ביט, וכיו"ב), והמילה "קוין", שפירושה הוא כמובן – מטבע.

בעצם מדובר במטבע לכל דבר ועניין, כמו השקל והדולר, אבל מטבע מבוזר אשר אינו שייך ואינו נשלט על ידי איש. ישנם אנשים הסוחרים במטבע עצמו, ואחרים המשתמשים בו כאמצעי לרכישה כמו כל מטבע אחר, דבר פחות מקובל מסיבות שלא ניכנס אליהן במסגרת מאמר זה. אנו מקווים שקיבלתם תשובה על השאלה מה זה קריפטו, וכי אתם מבינים קצת יותר במה מדובר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות