מורה פרטי לכימיה – כיצד בוחרים מורה בצורה חכמה

צעירים רבים, בין אם בתיכון ובין אם באוניברסיטה, נאלצים לשכור את שירותיהם של מורים פרטיים במקצועות מסוימים, בפרט כשמדובר על מקצועות שהם לראשונה פוגשים בהם. דוגמא קלאסית לכך אנחנו יכולים למצוא במקצוע כימיה.

בניגוד למקצועות אחרים אשר מתחילים ללמוד אותם מכיתות נמוכות, הרי שמקצוע כמו כימיה מתחילים ללמוד בחטיבה או בתיכון. עבור רבים, החומר בהתחלה נשמע כמו דבר זר ולא ברור. אומנם המורה בכיתה מתחיל את לימוד החומר מאפס, אך יש מי שמתקשה בכך ומהר מאוד מוצא את עצמו מאחור. זה נכון אגב, גם בלימודים גבוהים יותר, למשל בתואר ראשון במקצועות בהם נהוג ללמוד מבוא לכימיה.

הפתרון למניעת הפער או סגירתו, היא השכרת שירותיו של מורה פרטי לכימיה. ניתן למצוא מורים במקצוע זה, שמגיעים ממקורות שונים, בין אם זה מורים מקצועיים שמשלימים הכנסה דרך שיעורים פרטיים, מורים שעזבו את מערכת החינוך לטובת הוראה פרטית, סטודנטים ותלמידי תיכון מצטיינים, וכן אנשי מקצוע שמתעסקים בכימיה באופן מעשי ובזמנם החופשי גם מעבירים שיעורים פרטיים בתחום.

לפני שנסביר כיצד בוחרים מורה פרטי לכימיה, חשוב להדגיש, כיום ניתן למצוא מורים פרטיים לכימיה בצורות שונות ומגוונות. כך למשל, ניתן למצוא מורים דרך אתרי אינטרנט שמאגדים בתוכם מורים פרטיים מתחומים שונים ובפרט מתחום הכימיה, ניתן למצוא דרך חברות אשר מעסיקות מורים פרטיים בשלל מקצועות, וכן ניתן למצוא באופן פרטני דרך בתי ספר, מתנ"סים, אוניברסיטאות, פרסומים בלוחות מודעות ועוד.

כיצד בוחרים מורה פרטי לכימיה

הכלל הראשון הוא, עלינו לבחור מורה פרטי שהוא מנוסה ויש לו ידע נרחב בתחום. לכן חשוב לראיין אותו לפני כן, לברר מה בדיוק הניסיון שלו, אילו תעודות יש לו וכמה שנים הוא מורה בתחום. ניתן גם להיעזר בהמלצות של חברים, בני משפחה או אנשי מקצוע אחרים, לשם כך.

הכלל השני, יש לבדוק מה הזמינות שלו. ישנם תלמידים שזקוקים לשיעורים פרטיים על בסיס שבועי, אחרים זקוקים לשיעורים על בסיס דו שבועי או דו חודשי, הכל תלוי ברמת הידע שלהם ובמצבם בכיתה. כמו כן זה תלוי במועד, הרי ככל שמתקרבים לבחינות, סביר להניח שהם יצטרכו להשתמש בשירותיו של מורה פרטי יותר מאשר בתקופה רגילה. לכן חשוב לבדוק מה הזמינות והנגישות שלו.

הכלל השלישי, עלויות. יש הסבורים שזה הפרט החשוב ביותר, אך זה לא מדויק, מאחר וקודם צריך לבדוק האם המורה בכלל מתאים למה שאנחנו מחפשים ורק לאחר מכן לבדוק את המחיר שלו. יש לבצע את החישוב, לא רק פר שיעור אלא גם פר כמות השיעורים שאנחנו מבקשים לקחת (בהערכה).

הכלל הרביעי, מועד ומיקום השיעור. מורים פרטיים יכולים להעביר את השיעורים בשעות שונות וכן להחליט האם הוא ייערך בביתם או בבית הלקוח. יש לבחון באיזו שעה והיכן הם מוכנים להעביר את השיעור, והאם זה מתאים לנו.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות