מטפל סיעודי או בית אבות סיעודי

אם סבא או סבא, אימא או אבא צריכים לקבל טיפול סיעודי, יש לכם כמה אפשרויות. אתם יכולים לבחור במטפל סיעודי שיעניק שירות עד הבית ואתם יכולים לבחור בבית אבות סיעודי. מה כדאי לבחור ולמי כל אחת מהאפשרויות תהיה עדיפה? זה הזמן להבין מה ההבדלים ומה נקודות הדמיון.

הכל מתחיל מחוק הסיעוד

חוק הסיעוד הוא אחד החוקים הכי חשובים שיצאו במדינת ישראל ובקצרה הוא קובע שכל מבוגר יכול לעבור ועדה סיעודית של הביטוח הלאומי ובהצגת מסמכים רפואיים מתאימים ואחרי מסקנות הוועדה הוא יכול לקבל שירותים סיעודיים. השירותים הסיעודיים ייקבעו לפי מצבו כאשר לרוב אפשר לבחור בין מטפל סיעודי עד הבית, במשך שעות מסוימות ביום לפי הצורך, או מוסד סיעודי כלשהו. הבחירה אינה פשוטה והנה כמה הבדלים בין שתי הבחירות, וכך תבינו מה יהיה יותר טוב עבור האהובים שלכם.

יתרונותיו של מטפל סיעודי

מטפל סיעודי מכיל יתרון אחד גדול והוא שהקשיש נשאר בביתו. לא לכל אחד מתאים להעתיק את כל חפציו ולמעשה כל עולמו אל מקום אחר, מקום זר שהוא עוד לא הכיר. אמנם יש מוסדות סיעודיים נהדרים ויש אפילו בתי אבות יוקרתיים במיוחד, אך המעבר הזה אינו פשוט. צריך לזכור שהקשיש גר בביתו לא מעט שנים וזה יכול לפגוע בו ואף להרע את מצבו הרפואי. יחד עם זאת, מטפל סיעודי מעניק שירות צמוד, ולמעשה השירות יהיה הרבה יותר אישי מכל בית אבות אחר. המטפל הסיעודי יכול להפוך אפילו לחבר של אותו קשיש, כאשר החיסרון הוא שרובם יהיו מטפלים זרים שלא מדברים עברית.

היתרונות של בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי אמנם לא מעניק טיפול אישי לחלוטין כמו מטפל סיעודי אך עדיין הטיפול יהיה צמוד מאוד, זמין בכל רגע וברמה גבוהה. בבית אבות סיעודי יהיה לקשיש חדר משלו ולעתים חדר משותף בהתאם לדרישה, ובאופן כללי היתרון הגדול של אפשרות זו היא שהקשיש אינו לבד. יש לו שגרה פעילה, יש לו הפעלות, משחקי בינגו וימי סיור, יש לו חדר אוכל בו הוא יכול לסעוד עם מבוגרים אחרים וכן הלאה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות