מידע חשוב על שדרוג דלת כניסה בבית משותף

המגורים בבתים משותפים מביאים איתם הרבה מתנות ולא מעט אתגרים, וניתן לזהות גם מזה וגם מזה בחללים המשותפים. חדר המדרגות, המעלית, הלובי והכניסה הם חלק מאותם מרחבים משותפים המאפשרים לנו לפגוש ולבוא באינטראקציה עם השכנים שלנו, ובהם גם עולים הקונפליקטים והאתגרים השונים.

שמירה על מרחב משותף נעים ומאפשר לכולם הוא אתגר, בייחוד בבתים משותפים, והניקיון, האסתטיקה, ואפילו העיצוב של המרחב הוא דבר שיכול להוביל להרבה קונפליקטים וקשיים. כשאתם ניגשים לשדרג את דלת הכניסה בבית המשותף בו אתם גרים, מהלך שעושים אחת לתקופה כמעט בכל בית משותף בישראל ובעולם, יש כמה דברים שכדאי שתדעו, שיעזרו לכם בתהליך.

לפני שדרוג דלת הכניסה

  1. דלת הכניסה שלכם חייבת להיות חזקה מאוד, לפני הכול, והסיבה העיקרית היא ריבוי השימוש. בכל פעם שאתם פותחים את הדלת לצאת מהדירה שלכם, אתם תעברו גם דרך דלת הכניסה לבניין. הדבר נכון גם לגבי כל דייר אחר בבניין, ונכון גם בעת החזרה. כמות הפעמים שדלת הכניסה לבניין נפתחת ונסגרת היא רבה במיוחד, ועוצמת המנגנון, הצירים והידית של הדלת הם בעלי חשיבות מרבית בבחירת הדלת.
  2. וודאו כי יש שירות מלא ואחריות בחברות שאתם יוצרים איתן קשר, בדיוק בגלל הסיבה הנ"ל, שהרי דלת זו חשופה לפעילות רבה, מה גם שבבניינים רבים היא חשופה בצורה מלאה לפגעי מזג האוויר, מה שאומר שהמנגנון עלול לסבול והדלת תדרוש תיקונים.
  3. וודאו כי החברה שאתם עובדים איתה עומדת בתקנים, וזכרו כי דלת כניסה של רב בריח לעומת דלת כניסה של חברה לא מוכרת שנראית מבחוץ כמו רב בריח נותנות הבדלים לא רק במחיר, אלא גם באיכות, בשירות, באחריות וברמת הבטיחות.
  4. הצעות מחיר יכולות להיות אטרקטיביות הרבה יותר כאשר הן מגיעות מקבוצה, וכשאתם ניגשים לשדרוג דלת הכניסה של הבית המשותף שלכם, כדאי להעיף מבט ולשוחח עם הדיירים והוועד בבניינים הסמוכים, לצורך שיתוף פעולה בבקשה להצעת המחיר, תוך מינוף הכוח שלכם כקבוצה לצורך קבלת מחיר טוב יותר לביצוע החלפת הדלת.

על בטיחות ושימוש נכון

דלת הכניסה לבניין שלכם היא המעצור הראשון והחשוב ביותר מול פריצות, וכשדלת הכניסה לבניין איכותית היא תגרום לפורצים רבים לחשוב פעמיים אם לגשת לבניין שלכם. כשחולקים מרחב משותף, פוגשים בהרגלים שונים, הרגלי ההתנהלות של כל אדם ואדם, כל דייר ודייר.

חלק משאירים דרך קבע את הדלת פתוחה, בעוד אחרים מקפידים לסגור. חלק פותחים את הדלת בהדיפה ורק לאחר מכן, באם היא נעולה, משתמשים בקוד או במפתח, בעוד אחרים ניגשים בעדינות לידית לבדוק האם הדלת פתוחה או לא.

כשאתם רוכשים דלת כניסה חדשה, אתם עושים זאת לאחר לקיחת החלטה משותפת, וזו הזדמנות מעולה להעלות את נושא העלויות של תיקונים, שייצאו מכיס הדיירים כולם, בהתאם לדרך בה הם מתנהלים. נסו להגיע להסכם משותף על איך כולם מעדיפים להתנהל, ובחירת הדלת תהיה תולדה של הסכם זה, לדוגמא דלת עם ידית חיצונית או רק עם מנעול, עם מערכת מקודדת או ללא, עם קפיץ הסוגר אותה תמיד, מנגנונים שונים וכיו"ב, מה שיאפשר לדיירים כולם להיות במודעות גבוהה יותר להתנהלות שלהם במרחב המשותף.

למידע נוסף אודות דלתות כניסה ב-facebook של רב בריח

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות