מייבש כביסה לא מייבש? הנה למה

כשיש לנו עבודה על הראש, חיי חברה, לטפל בילדים ולדאוג לתחזוקת הבית, החיים שלנו יכולים להיות די "עמוסים". למזלנו, כאשר זה נוגע לתחזוקת הבית, יש לנו מוצרי חשמל שיעשו את החיים שלנו טיפה יותר קלים.

אפשר לנקות את הכלים במדיח הכלים, לשאוב אבק מהספה עם השואב, ולעשות את הכביסה שלנו במכונת כביסה והמייבש.

אחד ממוצרי החשמל החשובים הוא מייבש הכביסה. בלעדיו, לעשות כביסה תהיה מטלה שתשאב ממכם יותר זמן ואנרגיה. אם מייבש הכביסה שלכם לא מייבש, זה עלול להוות בעיה אמיתית וידרוש ממכם לבזבז עוד כסף יקר על תחליף.

אבל לפני שאתם מחליטים להחליף, בדקו אם ניתן לתקן את הבעיה. קראו על התקלות הנפוצות והדרכים הפשוטות לתיקונם כאן למטה.

 

האם מייבש הכביסה מחובר כראוי?

הדרך הכי טובה להתחיל לתקן מייבש כביסה שלא מייבש זה לחזור אל הדברים הבסיסיים ביותר ולבחון אותם. כמו לדוגמא: לבדוק אם המייבש מחובר היטב, כיצד אתם משתמשים במייבש ועוד.

תוודאו שמייבש הכביסה אכן מחובר לחשמל. אם המייבש כן מחובר אך לא נדלקת שום נורה או אין סימן שהמייבש נדלק, בדקו את המפסק והיעזרו בחשמלאי או אדם מוסמך.

 

בדקו את מעברי האוויר

לזרם האוויר יש תפקיד מאוד גדול בייבוש הבגדים שלכם. לכל מייבש תקין או חדש צריך להיות זרם אוויר טוב שיוצא דרך פתח האוורור. פתח אוורור מלוכלך זה אחד מהבעיות השכיחות ביותר שפוגעות באיכות זרם האוויר. לדוגמא, אם יש לכם מייבש עם צינור של אוויר חם, תבדקו אם צינור האוורור מלוכלך או שאולי יש שם מוך שהצטבר וחוסם אותו מבפנים. אפשר להפעיל את המכונה ואז להרגיש עם היד שלכם את האוויר שיוצא מפתח האוורור. אם זרם האוויר יחסית איטי ולא כל כך חם זה יכול להעיד שצינור האוורור צריך ניקוי. לרוב מה שאתם תמצאו זה מוך שהצטבר, אתם יכולים לנקות את זה עם שואב אבק.

ויצא ובדקתם את כל מעברי האוויר, והאוויר יוצא תקין, יכול להיות שיש לכם תקלה קצת יותר מסובכת. התקלה יכולה לנבוע מכל מיני סיבות: גוף החימום, התרמוסטטים ועוד. במקרה כזה מומלץ להזמין טכנאי מייבשי כביסה.

 

האם אתם מעמיסים על המייבש?

שימו לב שאתם לא שמים יותר מדי בגדים בפעם אחת. זאת משום שזה עלול להעמיס על מנוע המייבש, התוף, ואפילו יכול לגרום לרצועה להיקרע.

ישנם שתי פונקציות מרכזיות שהופכות את הבגדים שלכם ליבשים באופן מהיר והן: חום וזרימת אוויר. החום מחמם את המים בבגדים שלכם שיהפכו לאדים, ואז זרימת האוויר "דוחפת" את האדים החוצה והרחק מהבגדים. כאשר אתם שמים יותר מדי בגדים בתוך תא המייבש אתם בעצם חוסמים את זרם האוויר החשוב וכתוצאה מכך, האדים נלכדים בפנים ובתוך הבגדים ואז הלחות המוגברת מאטה את תהליך הייבוש ומפה ניתן להגיע למסקנה השגויה, שהמייבש שלכם לא מייבש כראוי. בדקו את מדריך התפעול של המייבש אשר קניתם, וודאו שאתם משתמשים במייבש הכביסה כפי שתוכנן.

 

מתי עדיף לקנות מייבש כביסה חדש

מייבשי כביסה לרוב מסוגלים לעבוד כבין 10 עד 13 שנה. תמיד יש שינויים ושיפורים בטכנולוגיה, לכן כאשר מייבש הכביסה שלכם כבר מגיע לגיל שבו ניתן להבחין בירידה משמעותית בתפקוד שלו, אולי הגיע הזמן להתחיל לחשוב על מייבש כביסה חדש.

אם בסוף כן החלטתם לקנות מייבש כביסה חדש אז אייזיק תיקונים – טכנאי מייבשי כביסה ותיק מהמרכז ממליץ לכם לקנות מייבש כביסה עם דירוג אנרגטי גבוה שיחסוך לכם בחשמל.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות