מי באמת קובע את דרך הטיפול בהפרעת הקשב והריכוז?

כהורים, עד כמה יש לכם כוח לבחור ולהשפיע על הילדים שלכם? במידה וגם הילד שלכם אובחן כסובל מהפרעת הקשב והריכוז, סביר להניח כי לפחות אדם סמכותי אחד הציע לכם טיפול בקשב וריכוז באמצעות כדורים. כהורים שרק רוצים לראות שיפור ולהעניק לילדים את היכולת להתרכז ולהקשיב, לא אחת אתם אכן בוחרים בכדורים. התוצאה? הילדים נשלטים ולא שולטים, הם אדישים ולא חיוניים ובעיקר: הבעיה לא נפתרת, אלא מושתקת על ידי כדור.

 

מטרת המאבחנים והמחנכים: שקט

מובן כי לא ניתן לקבוע זאת באופן חד משמעי, אך נדמה כי טיפול בקשב וריכוז באמצעות כדורים הוא הטיפול העדיף ביותר עבור המאבחנים והמחנכים. מורים המלמדים ילדים הסובלים מהפרעת הקשב והריכוז, מלינים לא אחת על כך שקשה מאד לנהל ולהוביל כיתה עם ילדים הסובלים מההפרעה. כדורי הריטלין והקונצרטה משפיעים באופן מיידי על הילדים, כך שהצוות החינוכי מקבל את מבוקשו ויכול להתנהל בקלות אל מול הכיתה. והילדים? הם הופכים אדישים וצייתנים.

 

המטרה שלכם כהורים: דרך משמעותית

כהורים שרוצים עבור הילדים שלהם את הטוב ביותר, נדמה כי יש לכם אינטרס אחר. טיפול בקשב וריכוז באמצעות כדורים במידה רבה מכבה את הילדים והופך אותם להכל חוץ מלילדים חיוניים: הם אוכלים פחות מאשר היו רגילים, הם שקטים הרבה יותר ולעתים חשים בתופעות לוואי קשות בדמות כאבי בטן וראש. הפכו את הטיפול בילדכם לטיפול משמעותי וכזה שבו הם השולטים, ולא הכדורים. אכן, הטיפול הטבעי הינו ארוך יותר – אך מדובר על טיפול! הכדורים בפעולתם לא מטפלים, אלא דואגים להנמיך את הרעשים. בתום השפעתם, הרעש חוזר ועל הילדים להלחם שוב ושוב ברצון להקשיב, להתרכז ולהיות חלק.

 

לא צריך כדורים כדי לפתור בעיה

טיפול בקשב וריכוז יכול להתבצע גם בדרך טבעית! על מנת להתחיל בטיפול שכזה צריך להכיר את הילד. כדורים אולי ניתנים באופן אוטומטי לכל הילדים מבלי היכרות מעמיקה איתם, אך על מנת לטפל בילדים בצורה טבעית, חשוב להכיר אותם ולהבין מה סיבת השורש שהביאה אותם להיות לא קשובים ולא מרוכזים. לאחר היכרות עם הילד, יבחר הנתיב המתאים לצעוד עליו למען שיפור ושיקום יכולות ההקשבה והריכוז של הילדים.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות