מסעדות ברמת החייל שמציעות אוכל מנחם ומחמם לחורף

אורז עם בצל ירוק

נתחיל מגילוי נאות – אני לא אוהב את החורף, ועוד פחות אני אוהב את החורפים האחרונים שפקדו אותנו, שהיו קרים במיוחד. אני צבר אמיתי, עם הקוצים וכל זה, חובב שמש, ים, גלים, מטקות, אבטיח עם בולגרית ואולטרא-סול. תנו לי שמשייה, גופיה ומכנסים קצרים ואני מבסוט. מה שאני לא מבין זה אנשים שכן אוהבים חורף. אלו שאוהבים להכנס לפוך עם כוס שוקו חם ולהתכרבל. השאלה שלי היא כמה זמן אתם מבלים הלכה למעשה מתחת לשמיכת הפוך בחורף? הרי צריך לצאת לעבודה, להסיע את הילדים לבית הספר, לחוגים, לרוץ לקניות, לעזור קצת להורים וכל זאת תחת ממטרים, רוחות וקור.

האלמנט היחידי שאני אוהב בחורף הוא האוכל. בקיץ אני לא אוכל הרבה, כי חם לי, אבל בחורף כל הסכרים נפרצים ואני אוכל מבלי לחשוב יותר מדי. גם כאשר עברתי לאורח חיים בריא החורף הוא העונה שבא אני "מתפרע" ואוכל בלי לדפוק חשבון.

למעשה בחורף אני הופך למעין פיוז'ן בין שף לבין מבקר מסעדות. כל הפסקת צהריים בעבודה אני מחפש מסעדות ברמת החייל (שם אני עובד) שמציעות מנות בריאות, אני מדרג אותן, וכותב בבלוג שלי את הדירוג ואת הביקורת, בין אם היא טובה ובין אם היא פחות טובה. כאשר אני מוצא מנה ממש טובה באחת מהמסעדות ברמת החייל, אני מרכז את כל החוצפה היהודית שלי ושואל את המלצרית אם אפשר לקבל מהשף את המתכון. כזה אני, פסיכי, חי על הקצה.
על פי רוב השפים שמחים לתת לי את המתכון, חלקם אפילו יוצאים אליי או מזמינים אותי למטבח. אבל כבר נתקלתי בשפים שלא מוכנים לחלוק את הידע שלהם, וזה בסדר גמור מבחינתי, אבל גם את זה אני רושם בבלוג שלי.

מאחר ואני לא שף מדופלם ואין לי יותר מדי זמן פנוי, בסך הכול אני אוהב לקשקש קצת בכלי המטבח, אני תמיד מחפש מנות בריאותיות שהן טעימות אך גם קלות להכנה. את המנות אני מכין תחילה רק עבור עצמי ואם הן טובות אני משתף בבלוג שלי. אם לא יוצא לי טוב, הן פוגשות את פח הזבל.
בעונת החורף אני מחפש בעיקר מנות ממלאות ומנחמות, וזה בדיוק המתכון שאני עומד לחשוף לפניכם – מנת נהדרת, קלה מאוד להכנה ומאוד מאוד מנחמת בימי החורף הקרים. את המתכון הצבעוני הבא קיבלתי משף מסעדת הבריאות "ליב" שממוקמת ברמת החייל, כדאי מאוד לנסות את זה בבית, זה פשוט וקל.

מתכון בריאות מנחם לחורף:
אורז שני צבעים, בצל ירוק ושקדים קלויים.

המצרכים הדרושים:

500 גרם אורז מלא.
500 גרם אורז אדום.
250 גרם שקדים קלויים – לקצוץ גס.
חצי חבילה בצל ירוק – להשתמש בחלק הירוק בלבד.
גרידה מ-2 לימונים.
קורט מיץ לימון.
קורט שמן.
מלח.
פלפל.
מים – 1.5 כוסות מים על כל כוס אורז.

אופן ההכנה:

מחממים על אש קטנה שמן. לאחר שהשמן מעט מתחמם מוסיפים את כל המצרכים. מבשלים על אש קטנה למשך כ-25 דקות עם מכסה סגור. מניחים לאורז המוכן להצטנן עם המכסה סגור כ-5 דקות. ומגישים.

בתאבון!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות