מצלמות עומק – HD בכל מקום

הטכנולוגיה לא מפסיקה להפתיע, והאפשרות שלנו להגיע גם לפינות הנידחות והחשוכות ביותר ללא מאמץ ובעזרת מינוף של משלב-טכנולוגי חדיש בצורה של מצלמות חודרות לעומק.

היישומים הרבים של מצלמות עומק רק מתחילים לצוץ מעל פני השטח, וכיום מדובר על פעולות שחלקן נראו עד ימינו רק בעזרת החזון של האפקטים המיוחדים בסרטי מדע בדיוני.

מצלמות אלו מאפשרות תפיסה ממוחשבת תלת-ממדית, ופותחות את הדרך לאינספור חידושים, כאשר העיקרי ביניהם, ואולי זה שיתגלה כחשוב ביותר בהשפעתו על הדרך בה אנו מתנהלים מול המחשב שלנו, הוא הפעלת ממשקים ממוחשבים בתנועות הגוף שלנו, ללא מגע כלל.

מצלמות עומק – יישומים עכשוויים

כיום, ועל-אף שגרסאות שונות של המצלמות הללו קיימות כבר שנים, הטכנולוגיה של מצלמות עומק אלו עדיין בחיתוליה. אותם הפיתוחים העתידיים שעדיין רק קורמים עור וגידים מבטיחים לא מעט לעתיד לבוא, אך כבר כיום ישנם שימושים שונים במצלמות בטכנולוגיה המתקדמת.

מצלמות עומק המחוברות בכבלים אופטיים מאפשרים לנו להחדיר את המצלמה למקומות שונים, והיישומים הרבים הינם אזרחיים וצבאיים כאחד. ביוני 2014 כאשר צה"ל יצא בעקבות החטופים, החיפושים נעשו בין היתר בבורות מים שונים, בעזרת מצלמות אלו במחוז יהודה-ושומרון.

באופן טבעי, עוד יישום מתבקש הזמין כבר כיום הוא מצלמות לצילום עומק בשירות הגיימרים, חובבי קונסולות המשחקים. המכשיר פלייסטיישן 4 של סוני תומך במצלמת חישת עומק ומאפשר למשתמש ליהנות מיישומים נרחבים של המכשיר, כמו ניווט בתפריטים בעזרת מחוות ידיים בסיסיות, ואפילו זיהוי פנים.

העתיד עוד לפנינו

בכל העולם, וכמובן במעצמת הטכנולוגיה שלנו, ישראל, ישנם צוותים רבים הפועלים לקידום טכנולוגיות של מצלמות עומק. היישום המיידי המדובר, שככל הנראה יהיה הראשון שיכבוש את המכשירים הביתיים של הקהל הרחב, הוא ממשקי מציאות מועצמת, ממשקים המאפשרים לנו לפעול במרחב הווירטואלי בעזרת תנועות טבעיות של המרחב הפיסי.

עיצוב טכנולוגי מתקדם של מערכות תפריטים מבוססות אינטראקציה אדם-מכונה יאפשר לנו בקרוב להפעיל את המכשירים השונים בביתנו, וכמובן שאת המחשב האישי, ללא צורך בעכבר או מקלדת, על ידי תנועות פשוטות אליהן יגיב המכשיר המצויד במצלמת עומק.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות