מתי נשתמש בקרטון גלי?

אין ספק שמבין סוגי הקרטונים שמייצרים כיום, הקרטון שבו משתמשים בתדירות הגבוהה ביותר, הוא הקרטון הגלי. מהו בעצם קרטון גלי? מדובר על קרטון אשר צורתו הפנימית היא כשל מעין גל. לרוב, הקרטון עצמו יורכב מכמה שכבות שונות – גם של קרטון ישר ושטוח, וגם כאמור של קרטון בצורה של גל. צורת הגל היא חשובה כי היא הופכת בעצם לבולם הזעזועים של הקרטון. מסיבה זו בדיוק, יש לא מעט שימושים לקרטון הגלי שמומלץ בחום להכיר. במאמר מסוגר כדאי גם לדעת שבהשוואה לקרטון רגיל, מחירו של הקרטון הגלי איננו גבוה מידי. מחירו המוצע של גליל עבה במיוחד של קרטון גלי יעלה בין 80 ל100 ש"ח – וזה מחיר שאיננו גבוה מאד ביחס לקרטון הרגיל – בוודאי כשחושבים על שפע היתרונות של הקרטון הגלי. מובן שאם מדובר על קרטון תלת שכבתי וגלי, או קרטון מעוצב וגלי – המחירים שלו יעלו בהתאם.

אז על אילו שימושים מדובר?

  • מארז למעבר דירה – לא מעט אנשים משתמשים בקרטון גלי לטובת מארז של כל הפריטים שלהם לקראת מעבר לדירה חדשה, מעבר למשרד חדש, וכיו"ב. מדוע דווקא בקרטון הגלי? התשובה כמעט ברורה מאליה. ציינו קודם לכן שהקרטון הגלי מתפקד בתור בולם זעזועים מצוין – והרי נרצה להגן היטב על כל הפריטים שלנו היטב בתוך הארזים. הקרטון הגלי מאפשר לנו להימנע מכל מיני סימנים של שחיקה, סדקים ושברים שונים, ובכך כוחו הרב. כמו כן, לקרטון הגלי יש יכולת נשיאה של משקל גבוה יחסית. שימו לב שאם אתם מעוניינים בארגזים לטובת נשיאה של חפצים כבדים יחסית – כמו למשל כלי מטבח, ספרים וכיו"ב – ההמלצה היא לקנות קרטון גלי בעובי המתאים וגם מהסוג המתאים – כולל קרטון דו גלי או אפילו תלת גלי, וזאת בכדי שהוא יוכל לעמוד בעומס המתאים. כמובן שלרוב מי שמצטיידים בקרטון הגלי במקרה הזו אלו הן החברות שמבצעות הובלות – והן מספקות את המוצר ללקוחות שלהן.
  • מארז למשלוחים – אם אתם שולחים מוצרים דרך קבע למקומות שונים בארץ ו/או בחו"ל, כמובן שתרצו שהמארזים יוכלו לשמור היטב על המוצרים הללו. שמירת המוצרים בתוך קרטון גלי היא פתרון מעולה מבחינה זו. הדבר במיוחד מושלם במידה ואתם לא שולחים בכל פעם מוצר אחד בודד – אלא סידרה של מוצרים. הקרטון הגלי יוכל להגן עליהם לאורך כל תקופת המשלוח. הקרטון הגלי יכול להתאים כמובן לאחסון של מוצרים רבים מספור – צעצועים, מוצרי מזון ארוזים, כלי כתיבה, בגדים, ועוד – כל אלו יהיו מאוחסנים ושמורים היטב בקרטון הגלי.
  • אריזה מתקפלת – יש לא מעט מקרים שבהם מסיבות שונות אתם תהיו מעוניינים באריזה שניתן לקפל אותה. הדבר במיוחד חשוב כשאתם מחשפים אריזה שיווקית מסוימת, ואתם תרצו שהקיפולים ייצרו אריזה חדשה שתמשוך מאד את הקהל. יש כיום סוגים מיוחדים של קרטון גלי עם יכולת קיפול יוצאת דופן, כך שהם גם שומרים בכל זאת על השכבה הגלית שלהם ומספקים הגנה מעולה – אך ניתנים גם לקיפול איכותי מבלי שהקרטון נקרע.

שימו לב גם להבדלים בין הקרטון הגלי

למרות שנראה לעתים כי הקרטון הגלי עשוי כולו מקשה אחת, כדאי בכל זאת להבדיל ולשים לב כי ישנם הבדלים משמעותיים בין הסוגים השונים של קרטון הגלי. ישנם קרטונים גליים שיכולים להתאים למארזים של פריטים כבדים, יש שיתאימו יותר למטרות שיווקיות, יש שיתאימו למשלוחים למקומות רחוקים, וכיו"ב. פנו תמיד לגורם מקצועי בתחום – והוא יוכל לספק לכם את הקרטון הגלי שיתאים למטרה שלכם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות