מתי נשתמש בשירותיו של בלש פרטי?

מתי נשתמש בשירותיו של בלש פרטי?

תפקידו ועבודתו של הבלש הפרטי

את הבלשים רובנו הגדול כנראה מכירים מהסרטים, בתור דמויות ראשיות שעוקבות אחר רמזים דקים כדי למצוא פושעים. עבודתם של בלשים במציאות היא דומה מהרבה מאוד בחינות, כיוון שבסיס עבודתם הוא למצוא עוולות על סמך שימוש ברמזים ומעקבים, אך היא כמובן גם שונה מעבודתם של הבלשים המוצגת בסרטים. למרות שרובנו חושבים שרוב עבודת הבלשות מתרכזת בחיפוש אחר פושעים מסוכנים, למעשה רוב רובה מתרכז בהוכחה של עוולות הקשורות יותר לחיי המשפחה. את העבודה הקשורה לפלילים יבצעו בלשים משטרתיים, אך את רוב עבודת הבלשות הקשורה לעניינים קטנים ונקודתיים יותר, יבצעו בלשים פרטיים לרוב. בלש פרטי בעידן הטכנולוגי של היום משתמש בשיטות מעקב שונות, המתבססות על אמצעי האזנה נסתרים, מצלמות נסתרות או מעקב פיזי אחר האדם החשוד בביצוע עוולה כלשהי. הבלשים מסתמכים גם על מגוון רמזים, כמו מסרונים, הודעות אימייל וכדומה שיכולים להוביל אותנו לעבר הראיות כנגד האדם אותנו אנו חוקרים.

מצבים בהם משתמשים בשירותיהם של בלשים פרטיים

יש כמה מצבים מרכזיים בהם שירותיהם של בלשים פרטיים יכול להיות נחוץ וחשוב:

  • בגידות בין בני זוג – זהו המקרה הנפוץ ביותר בו מזמינים את שירותיו של בלש פרטי. המעקב המתבצע על ידיו מסייע לחשיפת הבגידה, שהיא חשובה מאוד עבור ראיות לבית המשפט לצורך כל ענייני הגירושין העתידיים. חשיפת בגידות מתבצעת בעיקר באמצעות מעקבים. ברגש שהבלש שם לב שבן הזוג הבוגד מגיע למקום שהוא לא צריך להיות בו ומוכיח שהוא אכן בגד בבת זוגו, ניתן לקבל זאת לרוב כראיה לכל דבר ועניין.
  • אלימות במוסדות חינוך – אם משהו לא נראה כשורה אצל הילדים אחרי שהם חוזרים מהגן, חשוב מאוד לבדוק שאין בעיה של אלימות במוסד החינוכי. למרבה הצער בשנים האחרונות אנו עדים לגל של מטפלות ואפילו של גננות שהשתמשו באלימות קשה כנגד ילדים. בלשים פרטיים שמשתמשים במצלמות נסתרות או באמצעי האזנה יכולים לסייע לתפוס את המטפלים הבעייתיים על חם. דבר זה יתמוך מאוד בהליך המשפטי כנגדם.
  • גניבות קניין רוחני ועסקי – מקרים בהם חברות גונבות אחת מהשנייה פטנטים ורעיונות שונים הם נפוצים למדי היום וללא ספק מדובר בתופעה שיש למגר. אם אתם עובדים בעסק כלשהו ושמים לב שחברות אחרות בתחומכם משתמשות בפטנט רשמי של העסק, שנחשב כקניין רוחני ועסקי, כדאי לשכור את שירותיו של בלש מקצועי עם מומחיות במודיעין עסקי. בלש כזה יכול לסייע לכם לאתר את הגורם המעתיק ולפעול נגדו בבית המשפט.

חשוב לבחור רק בבלש מקצועי

עיסוק בבלשות הוא לא עיסוק לכל אחד. זהו תחום מקצועי שמצריך הן ניסיון מקצועי והן אישור רשמי לעבודה בתחום מאת משטרת ישראל. כאשר אתם באים לבחור בלשים פרטיים, חשוב שתבחרו אותם בקפידה על מנת לזכות לתוצאות איכותיות שתהיינה קבילות מבחינה משפטית.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות