האתגר האהוב עליי: מתכונים טבעוניים לפסח

מתכונים טבעוניים לפסח

להיות טבעונית זה אתגר יומיומי. למרבה ההפתעה אנחנו עוד לא ממש שם, בתקופה שבה טבעונות היא חלק אינטגראלי מהתרבות. אנחנו עוד צריכים לסבול זוגות עיניים שואלות ולספוג ביקורת על אורח החיים שבחרנו. בהתאמה גם ההיצע עדיין דל: אין לנו מספיק חנויות טבעוניות, מסעדות או מרכזי בילויי מתאימים. ואם לא די בכך, אז גם המחירים של מוצרים טבעונים לא זול – כך שהדרך שלנו עוד ארוכה, אך כבר התחלנו בה ויש שינויים שמתחוללים ממש עכשיו, אז אי אפשר שלא להיות אופטימיים.

בנוסף לאתגר היומיומי שלנו מצטרפים להם אתגרים נוספים, בעיקר באירועים מיוחדים, ואחד האהובים עליי הוא אתגר הפסח. זה לא פשוט למצוא מתכונים לפסח שהם גם טעימים-אש וגם מותאמים לאילוצי חג הפסח. שוב, גם כאן יש התקדמות מרשימה, אך מניסיון אישי צריך לקחת את הזמן, לנסות, לטעות ובסוף, עם קצת סבלנות – להצליח ובגדול.

אז בטח תגידו לי היי, יש ברשת האינטרנט מתכונים לפסח שהם טבעוניים וגם אפשר למצוא מתכונים "רגילים" לפסח ולהחליף את המוצרים מן החי למוצרים טבעוניים, אבל אין ערובה שאלו יצליחו לנו.

אז אני שמחה להכריז שאחרי 6 חגי פסח כטבעונית שמגיעה לליל הסדר אצל ההורים הקרניבורים שלה, מצאתי כמה מתכונים נפלאים שכולם אוהבים; גם טבעונים גם קרניבורים, גם מבוגרים וגם ילדים. אני ניסיתי וכולם ליקקו את האצבעות, אני מזמינה אתכם לנסות את זה גם בבית שלכם.

לפני שמתחילים: טיפ אפייה חשוב לטבעונים

אני אשתף אתכם במתכון מתוק וטבעוני לפסח וגם אשתף אתכם בסוד קטן. כשמדובר באפיה טבעונית אנחנו נתקלים לא אחת בשאלת הביצים: האם כדאי להחליף את הביצים בעוגה/בעוגיות לתחליף טבעוני??!! ובכן, כדי לעשות את החיים קלים הנה תשובה פשוטה: אם העוגה/עוגיות מבוססות על ביצים במידה רבה, אז אני ממליצה לוותר על רעיון המתכון כליל ולא לטרוח לחפש תחליפים. אולם, אם העוגה/עוגיות מכילות עד 2-3 ביצים והן לא מהוות מרכיב עיקרי, כדאי ואפשר למצוא תחליפים.

מתכון לפסח: עוגיות קרמל ושקדים נהדרות.

המרכיבים הדרושים

עבור הבצק:

200 גרם קמח מצה.

2 כפיות מים קרים.

100 גרם קורנפלור או קמח תפוחי אדמה.

3 כפות סוכר.

200 גרם שמן.

בננה מרוסקת במעבד מזון.

עבור הקרמל:

1 חבילה שמנת צמחית

1 כף שמן.

1 כוס סוכר.

חבילת שקדים קלויים.

אופן ההכנה:

***לפני ההכנה יש לחמם מראש את התנור ל-180 מעלות.

הכנת הבצק: מכניסים את כל החומרים, פרט לשמן, לתוך מעבד מזון ומערבבים במהירות איטית. לאט לאט מוסיפים את השמן עד שהוא נבלע ונוצר לנו מעין כדור של בצק. שימו לב, אל תערבבו יותר מדי רק עד שנוצר כדור בצק. לאחר מכן, יש לעטוף את כדור הבצק בשקית ניילון ולקרר במקרר, לפחות למשך שעה.

הכנת הקרמל: ממיסים בתוך סיר: סוכר עם שמן עד שהסוכר נמס, נעשה נוזלי ומזהיב. מוסיפים שמנת צמחית של תנובה השף הלבן ומחממים עד שמתקבלת תערובת קרמית אחידה.

כעת יש להוציא את הבצק מהמקרר ולרדד אותו. רצוי לרדד אותו על נייר פרגמנט כך שיווצר לנו ריבוע בעובי של כ-0.5 סנטימטר.

את הריבוע אופים בתנור (בחום של 180 מעלות) עד שהבצק מזהיב. מצננים כ-6 דקות לערך, ובעוד הבצק חם יוצקים עליו את הקרמל החם. על הקרמל החם בוזקים שקדים קלויים וחותכים את הריבוע לריבועים קטנים בגדול הרצוי לנו. כל הפעולות הללו יש לעשות כאשר הבצק עודנו חם.

בתאבון!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות