אסטרטגיה עסקית – ממה נגזרת פעילות השיווק של העסק?

יש לכם רעיון לעסק, יש לכם את הדרייב הפנימי שנדרש כדי לנוע קדימה ואפילו הצלחתם לגייס את המימון להקמת העסק. הקמת עסק, עד כמה שמדובר בתהליך מורכב ומסובך, הוא תהליך קל הרבה יותר מהתהליך של יצירת הכנסות, פשוט מאוד כי קל הרבה יותר לפזר כסף ולשלם לאחרים, מאשר לשכנע אחרים לשלם לכם. כעת, עליכם להוכיח שעשיתם מהלך נכון ושאתם יודעים להוביל את העסק שלכם להצלחה, ואת זה תוכלו לעשות בעיקר באמצעות שיווק העסק בצורה נכונה. השאלה היא כיצד תבנו את פעילות השיווק, וממה נגזרת הפעילות הזאת.

שאלות המפתח שבאמצעותן תוכלו להגדיר אסטרטגיה בסיסית לעסק

ובכן, לכל עסק חייבת להיות אסטרטגיה עסקית. אסטרטגיה היא מרכיב עסקי שחברות גדולות משקיעות מיליוני שקלים בכל שנה, רק כדי להבין אותה יותר לעומק, עוד לפני שהחל היישום שלה. במקרה של עסק קטן או בינוני, אין מקום מן הסתם בהשקעת כספים לצורך בניית אסטרטגיה מפורטת ומקצועית, אבל בהחלט עליכם להבין מספר נקודות מפתח, שפי שמפרטים נטוורק טיים:

  • מהו החזון שלכם לעסק? היכן אתם מצפים לראות אותו בטווח הארוך?
  • מהם המטרות והיעדים של העסק לחודש הקרוב, לשנה הקרוב, לשנתיים הקרובות ולחמש השנים הקרובות?
  • מי הם הלקוחות שלכם? במה שונה הלקוח הזה מן הלקוח הזה? מה הופך את הלקוח הספציפי ללקוח האידיאלי שלכם?
  • מה הם הצרכים של הלקוחות שלכם? מה הם מחפשים? מה הם הדברים שתוכלו לספק להם כדי לשדר להם שאתם אלו שיכולים לספק להם את הצרכים?

גזירת פעילות השיווק היישר מהאסטרטגיה העסקית שלכם

אלו הם כמובן, רק חלק קטן מן המרכיבים של אסטרטגיה עסקית כוללת, אך אלו הם המרכיבים ההכרחיים שעליכם לאחוז בהם, אם אתם מעוניינים לגזור פעילות שיווק מנצחת. לאחר שיש לכם את התשובות לכל השאלות הללו, תצטרכו לענות על השאלות הבאות:

  • כיצד תוכלו ליצור את אותה תחושת חזון שלכם באמצעות המסרים שאתם מעבירים לקהל היעד?
  • מהן הפעולות שתסייענה לכם להשיג את היעדים בכל אחד מטווח הזמן?
  • היכן תוכלו למצוא את הלקוחות שלכם ומה בדיוק מעניין אותם, בלי קשר לפעילות העסק שלכם ולמוצרים או השירותים שאתם מציעים?
  • מהם המסרים שאיתם תוכלו להוביל תהליך של שכנוע מול קהל היעד שלכם?

ההצלחה יכולה להגיע רק דרך התמונה הגדולה

בצוות המקצועי של נטוורק טיים, ברור שמדובר בשאלות המפתח שעל כל בעל עסק לענות עליהן אם ברצונו להוביל את העסק להצלחה. פרסום בפייסבוק זה נחמד, העלאת מספר מודעות פרסומת לגוגל זה גם נחמד, אך ללא ראייה כוללת שבוחנת את כל התפישה האסטרטגית של העסק, וממנה גוזרת גם את פעילות השיווק, לא תוכלו באמת להעלות את העסק על נתיב של הצלחה לאורך זמן. את ההבנה הזאת יהיה עליכם לייצר עוד לפני שהקמתם את העסק, אך אם טרם עשיתם זאת, זה אף פעם לא מאוחר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות