ניקוי שטיחים – מה צריך לדעת?

לא כל שטיח הוא מרבד הקסמים ולכן הלכלוך שהוא סופח אינו נעלם על ידי נגיעת שרביט קסמים או מקל של קוסמים.

יש לכלוכים חיצוניים שניתנים לניקוי על ידי ניגוב קל או במברשת רכה, אבל יש טפילים שונים, כגון קרדית האבק, אשר על מנת להשמידה ולנקות את השטיח ממנה נדרשת  שאיבה מתוך אניצי השטיח.

כיום, שטיחים רבים עשויים חומרים סינתטיים כגון פולי אריתרן, פוליאסטר ועוד. הם מצופים בחומרים דוחי לחות ולכלוך, ולכן קל יחסית לשמור על ניקיונם. לעומתם, שטיחים העשויים  מסיבים טבעיים, לרבות כותנה, משי וצמר מחייבים זהירות יתר בעת ניקיונם. הזהירות נדרשת לצורך שמירה על מרקם הסיבים העדין.

דברים שחשוב וכדאי לדעת על אודות ניקוי שטיחים

  1. שטיחים עשויים מסיבים טבעיים ושטיחים כאלה שנארגו בעבודת יד מחייבים ניקוי זהיר ועדין במיוחד.
  2. יש כתמים כגון כאלה שנגרמים על ידי סוגים מסוימים של דבק, שמנים תעשייתיים ועוד לא יורדים חרף הניסיונות לנקותם. הם עלולים להיוותר בשטיח.
  3. אותו כתם על סוגים שונים של שטיחים עלול להיות קשה או קל יותר להסרה ולניקוי. עקרונית, קשה יותר לנקות כתמים על שטיחים עשויים סיבים טבעיים.

אם רוצים לוודא כי השטיח ינוקה באופן יסודי מומלץ להזמין בעל מקצוע, המצויד בשואב אבק עצמתי וייעודי לניקוי שטיחים, ספות וריפודים שונים. בעל מקצוע יודע להשתמש במכונה המזריקה בלחץ גבוה חומרי ניקוי איכותיים ובטיחותיים הנדרשים לצורך ניקוי יסודי, הברשה וייבוש.

שמירה על ניקיון השטיח היא אחת הדרכים החשובות לתחזוקתו הנאותה. חשוב להיזהר מלכלוכו בכלל ומשפיכת נוזלים, מהנחת חפצים כבדים בעלי זוויות חדות והנחת מסטיקים על השטיח. כמו כן חשוב להימנע מזריית אפר של סיגריות וכמובן- הנחתן, כשהן דלוקות, על השטיח.

ניקוי שטיחים הוא חלק בלתי נפרד משמירה על ניקיון הבית, קל וחומר ניקיון הסלון, שבו, על פי רוב, יש שטיח גדול.

צריך לצאת מנקודת הנחה כי גם שטיח שלא נראה מלוכלך סופח עם הזמן לכלוך. לכן מומלץ להסתייע בשירותיו של בעל מקצוע בתחום ניקוי שטיחים לפחות פעם בשנה, כדי לשוות לו מראה יפה ולשמור על איכותו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות