סכויי זכייה בלוטו

מיתון והאטה כלכלית מעלים את מכירות הלוטו בכל מקום בעולם. בתקופה שמאופיינת בקשיים במציאת עבודה,ניכרת עליה במכירות כרטיסי הלוטו. רוב מהמרי הלוטו אינם מודעים לעובדה שסיכוייהם לזכות בפרס הגדול הם נמוכים מאד.

בלוטו הזכייה הגדולה, ששווה לעתים מיליוני שקלים, ניתנת לאותו כרטיס שהצליח לנחש את המספרים שעלו בהגרלה. במשחק ווינר ליין לעומת הלוטו אמנם לא מהמרים על מספרים אלא על תוצאות של משחקי ספורט, אבל סיכויי הזכייה לא יותר גדולים מהלוטו.

במרבית משחקי הלוטו, על מנת לזכות בפרס הגדול יש לבחור ב-7 מספרים מתוך 45.באופן כללי אפשר לציין שיש יותר מ-45 מיליון דרכים לנחש את כל המספרים ולזכות בפרס הגדול.אם קונים שני כרטיסים אין זה אומר שהסיכוי לזכות גדל בהרבה. סטטיסטיקאים ומתמטיקאים אומרים שרוב האנשים אינם מודעים לסיכויי הזכייה הנמוכים, למרות ההיגיון הברור שבדבר. זאת,משום שמערכת הימורים זו נועדה לספק רווחים למפעילי הלוטו ולא למהמרים. למעשה, אומרים המתמטיקאים, בכל פעם שאדם רוכש כרטיס לוטו או משחק במשחק ווינר ליין הוא מפסיד.

בממוצע, מפעל ההגרלה עושה יותר כסף מכל כרטיס של מהמר,וכמובן שההכנסה של מפעל הפיס גבוהה בהרבה מזכיותיו של האדם שרוכש כרטיס.הפרסים שמשלם מפעל הלוטולזוכיםלא פוגעים כלל בסך הרווחים, משום שהם מחושבים כחלק יחסי מסך ההכנסות.

מומחים בקבלת החלטות התנהגותיות,ובמיוחד בבעיות הימורים, טוענים שהסיבה לכך שאנשים מהמרים היא שהם חושבים על מה הם יכולים לעשות עם הכסף כשיזכו בו.דעתם מוסחת על ידי האפשרות לזכותוהם אינם עושים הערכה מדויקת לגבי הסיכוי האמיתי שלהם לזכות.

ברוב המקרים הימורים הם בילוי שלרוב האנשים אין בעיה איתו, והם אינם מתמכרים לו. אולם לקבוצה קטנה יש בעיית הימורים שהיא בעיית התמכרות משמעותית ביותר.

יש פסיכולוגים התנהגותיים שטוענים שהסיבות לכך שהמהמר מעורב רגשית בנושא ההימורים נובעת מכך שהאדם מרגיש שהוא חלק ממשהו, הוא מקבל ריגושים, ויש לו גם תקווה שהדבר יוביל לסיכוי לזכות. כל אלה הם צדדים חיוביים ולא שליליים.אבל למעשה,בממוצע, המהמר מפסיד.

על אף האמור לעיל לגבי סיכוייו הנמוכים של המהמר לזכות בהימור, אין זה אומר שיש להימנע מהימורים כבידור ובסכומים שההפסד הכספי לא יהווה בעיה. אם ההימור נעשה על מנת להרוויח כסף, עדיף להימנע מכך.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות