סריקת תמונות ויצירת ארכיון תמונות דיגיטלי

אין זה סוד כי כיום כולם מצלמים בעזרת מצלמות דיגיטליות או בעזרת סמרטפונים אשר כמובן כוללים מצלמות כאלה מטבע הדברים. אי לכך, נראה כי פעולת הצילום נעשתה קלה ומהירה ואין עוד צורך לשלוח את סרטי הצילום לפיתוח והדפסה כפי שהיה נהוג עד לפני מספר שנים לא גדול. כיום כל אחד אשר מצלם עם המצלמה הדיגיטלית שלו, יכול לשלוח את הצילומים למי שירצה דרך האימייל או להעלות אותן באתרי הרשתות החברתיות השונות באופן מיידי אם ירצה לשתף עוד אנשים בצפייה בתמונותיו כמובן. אבל יש אנשים רבים אשר הצטברו אצלם צילומים ישנים מן התקופה שבה היינו מצלמים עם פילים, ועל מנת לשמור אותם לעתיד – מומלץ לעשות להם סריקת תמונות או הלכה למעשה.

סריקת תמונות בדרכים שונות

סריקת תמונות יכולה להיעשות בצורה ביתית על ידי סורק ביתי או על ידי חברות מקצועיות בתחום זה, אשר נותנות שירות של סריקת תמונות ויצירת ארכיון דיגיטלי. השירות הזה ניתן לשני סוגים של צילומים:

  • סריקת תמונות סטילס
  • סריקת שקופיות

בעבר היה נהוג לצלם בשני אופנים, והם – צילום סטילס אשר כלל את הדפסת הצילומים בגדלים שונים, וצילום שקופיות לצרכי הקרנה על מסך או על הקיר. לאנשים רבים הצטברו צילומים מסוגים אלה בבית, אבל עם השנים הם נשחקים ומתבלים כמובן, ועל מנת לשמר אותם יש להעבירם לקבצים דיגיטליים שיוכלו לשמור אותם לשנים ארוכות.

סריקת תמונות סטילס – סריקת תמונות אלה נעשית על ידי סורק רגיל וניתן לקטלג את הצילומים השונים לפי חתכי חיפוש שיקלו על מציאת הצילומים בעתיד. סריקה כזו לוקחת זמן, אך ניתן לעשות אותה בבית באמצעות הסורק הרגיל שלכם.

סריקת שקופיות – כאשר מדובר בשקופיות יש צורך במכשיר מיוחד המאפשר את סריקת התמונות הללו. שקופיות הם בפורמט של גודל הפילים שבו נעשה שימוש במצלמה, ולרוב מדובר בפורמט של 35 מ"מ. חברות מקצועיות לסריקת תמונות מחזיקות ברשותן מכשיר לסריקת שקופיות שבעזרתו הם ממירים את התמונות המצולמות לקבצים דיגיטליים שאותם ניתן לאחסן בארכיון ממוחשב.

 

המאמר באדיבות פיקס פיקסל – הבית לסריקת תמונות: http://www.fix-pixel.co.il/

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות