עבודות שנעשות בבית דפוס

בתי דפוס מציעים מגוון רחב של שירותים תחת קורת גג אחת. במאמר הבא נציג את העבודות המרכזיות, נבין מה מאפיין אותן ונסביר מי קהל היעד של השירותים הנפוצים

בתי דפוס פועלים בכל רחבי הארץ כי הם מציעים את השירות ללקוחות פרטיים, עסקיים ומוסדיים. העבודות שנעשות בבית דפוס מבוססות על שימוש במכשירים טכנולוגיים מתקדמים ועל חומרי גלם איכותיים. כתוצאה מכך, ניתן כיום לרכז מגוון רחב של שירותים תחת קורת גג אחת ולפנות לבית דפוס כדי לתאם את העבודות הבאות:

א. שירותי הדפסה בסיסיים – ליבת השירות של בתי דפוס היא מטבע הדברים שירות הדפסה בסיסי. זהו שירות שכולל יצירת גיליון מודפס מנייר או מחומר אחר, על ידי הטבעת דיו או פיגמנטים שונים במספר עותקים רצוי. הלקוח בוחר את מספר העותקים ואת המקור: קובץ או תמונה.

ב. דפוס משי – בחלק מבתי הדפוס מבצעים עבודות דפוס משי. זו טכניקה שבה רשת חוטים צפופה על המשטח המודפס מצליחה לשמש בתור שבלונה. בשבלונה הזו משתמשים כדי להטביע את ההדפס הרצוי ברמה גבוהה של דיוק.

ג. הדפסה על בד, זכוכית וקנבס – בבתי דפוס מבצעים עבודות על חומרי גלם מיוחדים כמו בד, זכוכית וקנבס. הדפסה על בד מזוהה בעיקר עם טקסטיל כמו חולצות וכובעים, לעומת הדפסה על זכוכית שמתבצעת ישירות על גבי המשטח באמצעות מכונות שולחניות וגדולות. כמו כן, הדפסה על קנבס מתאימה לשלטי חוצות ואפשר להיעזר בה לעיצוב תמונות וציורים.

איזה עבודות נעשות בבית דפוס בהתראה קצרה?

בתי דפוס נדרשים להפעיל את המכונות גם בהתראה קצרה. לצד עבודות דפוס שמוזמנות ימים, שבועות או אפילו חודשים מראש כמו הדפסת הזמנות לחתונה ולאירועים פרטיים, יש דרישות שעולות מעכשיו לעכשיו:

א. הדפסת מודעות אבל – בכל בית דפוס מחזיקים בשבלונות וחומרי גלם מיוחדים עבור הדפסת מודעות אבל. המאפיין העיקרי של העבודה הזו הוא הצורך בהדפסה מיידית ומדויקת. הדפסה של המודעות נעשית תוך שיתוף פעולה עם המשפחה, ברגישות הנדרשת ובהקפדה יתרה על לוח זמנים.

ב. הדפסת מידע משתנה – רבים מבתי הדפוס מציעים שירותי הדפסת מידע משתנה. זו הדפסה לפי הדרישה שבה המאפיין העיקרי הוא מידע שונה שמופיע במקום ופורמט קבועים על פני המוצר המודפס. בניגוד לשאר השירותים, הוא מיועד בעיקר לבעלי עסקים, חברות וארגונים.

ג. שירותי כריכה וגימור – סטודנטים ותלמידים יכולים לפנות לבית דפוס כדי לתאם עבודות כריכה וגימור. שירותי הכריכה והגימור כוללים עיטוף של דפים מודפסים באמצעות סיכות, ספירלות, דבק חם ועוד.

לסיכום, יש הרבה עבודות שמבוצעות בבתי הדפוס השונים. רוב העבודות נשענות על השימוש במכונות דפוס, בעוד חלקן מחייבות הפעלת ציוד מיוחד. הדבר החשוב הוא לבחור בית דפוס מקצועי שבו ניתן לקבל את השירותים במהירות וביעילות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות