עוברים משבר זוגי? הינה כמה טיפים שיעזרו לכם להתקדם

משבר זוגי הוא חלק מהחיים

רוב האנשים חולמים על זוגיות מושלמת כשהם ילדים, וככל שהחיים מתקדמים והם לומדים ומכירים כיצד פועלים הדברים, רוב האנשים מבינים שאין כזה דבר "מושלם". מושלם אולי יש בסרטים, ומושלם אולי קיים לתקופות קצרות או רגעים, אך זוגיות שהיא מושלמת ושאין בה שום משבר זוגי כמעט ואינה קיימת. אצל כל זוג המשבר הזוגי יכול להתחיל בגלל סיבות אחרות, והשאלה הגדולה באמת היא מה צריך לעשות כאשר מתחיל המשבר הזוגי. האם צריך להתעלם ממנו? האם צריך לחכות עד יעבור זעם? לכל אדם יש שיטות אחרות שבעזרתן הוא מתמודד עם משברים, וכל אחד מאמין בדרך אחרת. חשוב להבין שלכל אחד יש הדרך שלו, והעניין בזוגיות היא לנסות להתאים בין הדרכים של שני בני הזוג. לעיתים כדי להצליח להתמודד עם משבר זוגי אפשר לקחת עזרה, כי לא תמיד עם הכל אפשר להתמודד לבד.

למה זה קורה

יש הרבה מאוד סיבות שבגללן אנשים עלולים לחוות משבר זוגי ברמה כזאת או אחרת, והן מאוד מגוונות. לעיתים המשבר הזוגי נובע מכך שפשוט אין להם זמן להיות ביחד, כי כל אחד מבני הזוג נאלץ להישאר שעות ארוכות מאוד בעבודה, ולעיתים קורה שהמשבר נובע מבעיות אחרות. לא פעם קורה שהתקשורת הבסיסית בין בני זוג היא אינה מאוד טובה, ולכן כאשר הזוג צריך להתמודד עם דברים ושינויים שקורים לו בחיים, הוא אינו מצליח לעשות זאת. חשוב לדעת שגם כאשר חווים משבר בזוגיות לא מדובר על סוף הזוגיות, כי אם על שלב שצריך, ובהחלט אפשר, לעבור. המשבר הזוגי יכול להיות מנת חלקם של הרבה מאוד זוגות, והרבה מאוד זוגות יוצאים ממנו מחוזקים.

משבר זוגי דורש טיפול

אנשים שרואים כי הם בעיצומו של המשבר הזוגי הראשון שלהם בחיי הזוגיות, עלולים להילחץ ולא לדעת בדיוק כיצד להגיב. מצד שני, סביר להניח שכל אחד עבר כבר משבר אישי עם עצמו, כך שבכל זאת לכל אחד יש כבר שיטות שהוא פיתח להתמודדות עם משברים. חשוב ביותר להבין כי המשבר הזוגי עלול להיות מורכב יותר ממשבר אישי, פשוט כי מדובר על שני אנשים ולא על אחד. בימינו מאוד מקובל לפנות לקבלת עזרה, כי הרבה פעמים קורה שמה שזוג זקוק לו, הוא למעשה אדם שלילי, חיצוני, אשר יוכל להקשיב ולעזור. הרבה מאוד זוגות פונים היום לקבלת עזרה, ומעידים שעזרה כזו מאוד עוזרת להם להתמודד עם המשבר הזוגי.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות