באילו מקרים מטפל עורך דין דיני משפחה?

מצד אחד כולנו כמהים למשפחה וזוכים ממנה לתמיכה, נחת ורגעי כיף רבים. מצד שני התא המשפחתי עלול להיות גם מקור לקונפליקטים וסכסוכים, כולל מצבים שמובילים להליכים משפטיים כאלה ואחרים. בכל מקרה שכזה כדאי לפנות מידית לעו"ד שמתמחה בדיני משפחה.

גירושין

המקרים הנפוצים ביותר שבהם מטפל עורך דין דיני משפחה, כלומר עו"ד שמומחיותו היא הענף המשפטי שעוסק בכל הנושאים הרלוונטיים לחיי המשפחה (ענף שהחוק מייחס לו חשיבות רבה וישנם אף בתי משפט שעוסקים רק במקרים אלה – בתי משפט לענייני משפחה), הם מקרי גירושין.

עו"ד שמומחיותו היא דיני משפחה מאפשר לכל מי שרוצה להתגרש לעשות זאת בצורה הנכונה ביותר ולצאת לדרך החדשה ברגל ימין ובראש שקט. שירותיו של עורך דין דיני משפחה נחוצים הן כשמדובר על גירושין בהסכמה – במקרה זה יגובש הסכם מפורט ומדויק שיעגן את ההסכמות ויבטיח כי אף אחד מהצדדים לא יחזור בו – והן במצבים שבהם ישנם חילוקי דעות מהותיים בין בני הזוג לגבי סוגיות כלכליות או לגבי אופן גידול הילדים. בהקשר זה חשוב להדגיש כי עו"ד מנוסה יוכל להרגיע את הרוחות ולמנוע מצבים שבהם יצרים סוערים מובילים לפגיעה בילדים.

צוואות וירושות

עורכי דין מומחים לדיני משפחה עוסקים גם בצוואות ובירושות – ביכולתם לסייע בעריכת צוואה שתשקף במדויק את רצונו של האדם ולהבטיח כי היא תיחתם כחוק כך שלא ניתן יהיה לפסול אותה לאחר פטירתו, לסייע בקבלת צו ירושה במקרים שבהם לא הייתה צוואה תקפה ובאופן כללי לסייע במקרים סבוכים ורגישים אלה.

הסכמי ממון

שירות נוסף שמעניק עורך דין שתחום מומחיותו הוא דיני המשפחה הוא גיבוש הסכמי ממון. למרות התדמית הבעייתית משהו של הסכמים אלה, במקרים רבים מאוד הם תורמים לחיזוק התא המשפחתי, שכן הם מנטרלים את האלמנט הכלכלי ואת חוסר הוודאות בכך שהכל מונח על השולחן וישנה למעשה הפרדה מדויקת ומושכלת בין הפן הפיננסי לבין שאר מרכיבי הזוגיות.

איך לבחור עורך דין דיני משפחה?

לנוכח רגישותם הרבה של הנושאים בהם עוסק עורך דין דיני משפחה מומלץ לבחור איש או אשת מקצוע שהם לא רק בעלי בקיאות מרבית בחוק וניסיון מגוון אלא גם בעלי אישיות רגישה וקשובה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות