עיצוב העיר עם קירות דקורטיביים

כשאנחנו חושבים על תכנון ערים באופן הפשוט והנקי ביותר, מצטיירים בעיננו שרטוטים של שכונות, רחובות ראשיים ורחובות המסתעפים מהם אל תוך השכונות, מרכזים קהילתיים ואזורי מסחר.

למרות שכל אלו שייכים כמעט לכל עיר בארץ, אנחנו יכולים ליצור עבור כל עיר וכל יישוב אופי ואישיות. זה מתבטא באווירה הכללית ובאוכלוסיה שמגיעה אל העיר, אך גם במוטיבים האדריכליים והעיצוביים שמעטרים אותה. כך למשל קיר דקורטיבי שמבטא ערכים, היסטוריה וסיפורים הקשורים אל העיר.

קירות עם מסר חזק על מקום ועל אנשיו

קיר דקורטיבי הוא שם כולל לאינספור רעיונות יצירתיים שמוצגים על גבי קירות מבנים בעיר. בין אם מדובר בציורי קיר בגן או בבית הספר, קיר דקורטיבי של בניין ציבורי או קיר דקורטיבי הנבנה במחשבה מראש ליד צומת ראשית או מחלף.

השימוש בקיר דקורטיבי כדף חלק שעליו ניתן לצייר את סיפורה של העיר, להביא מסרים החשובים לתושביה, לספר על ההיסטוריה שלה או להתמקד בערך חשוב שמזוהה עם העיר, יוצר אופי ואישיות. יותר מהכל, הוא מעביר מסר חזק על המקום ועל האנשים שמתגוררים בו. מי הם היום? מי היו בעבר? ומה המקום מייצג עבורם?

צבע, סיפור ועניין בכל רחוב

לצד המשמעות ההיסטורית, הערכית והכלל-יישובית של קיר דקורטיבי הוא מעניק גם ערך חשוב נוסף – אסתטיקה. באמצעות ציור קיר צבעוני, פסיפס או פיסול המתחבר אל הקיר, כל אלו יוצרים אמירה אמנותית בתוך סביבה עירונית.

קירות אלו מוסיפים לאופייה של העיר פן מיוחד, דרך בחירת צבעים, ציורים צבעוניים או עבודה אמנותית יוצאת דופן. הם מדגישים את החיבור של העיר לעולם האסתטיקה ולאמנות בתוך העיר ומחוצה לה.

קיר בית הספר שמציג ציור המתאר את משחקי הילדים של פעם, לדוגמה, מכניס את המבוגרים לתחושת נוסטלגיה ואת הצעירים הוא מחבר אל הדור הישן, זה שלמד בבית הספר לפניו. כך נוצר סיפור מתמשך דרך צבעים, צורות ודמויות, דרך אמנות ויצירה.

קיר דקורטיבי – שלט הפרסום של העיר ואנשיה

בסופו של דבר, קיר דקורטיבי יכול לשמש כשלט הפרסום של העיר. הוא מביא אל המבקרים בה, כמו גם אל התושבים שמכירים אותה, תזכורת לגבי אופי העיר, הערכים שמייצגים אותה והאווירה שקיימת בה.

לצד כיכרות, פסלי רחוב וגן, אנדרטאות ופינות זיכרון, פינות חמד מול הנוף או כל אלמנט אחר שמתווסף לתוכנית תכנון העיר, קיר הוא הדרך הפשוטה והנגישה ליצור אמנות שמדברת בשפה של העיר ומציגה את האופי שלה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות