על ההבדלים בין אתר סלולרי לאפליקציה

אתר סלולרי מתאים את התוכן המקוון אל מסך הטלפון הנייד, בעוד אפליקציה היא למעשה תוכנה המותקנת בתוך המכשיר עצמו. הבדל זה בין אתר סלולרי לאפליקציה אינו נהיר עבור רוב המשתמשים וגם לא עבור בעלי האתרים.

מאפיינים של אתר סלולרי

אתר סלולרי עונה על צרכים שונים מאשר האפליקציה. האתר הסלולרי אינו דורש שום סוג של תשלום, הורדה או היערכות מוקדמת. אפשר להגיע אל האתר הסלולרי של החברה מתוך קישורים, רשתות חברתיות או מנועי חיפוש. במובנים רבים האתר הסלולרי דומה לכל אתר אחר אשר הגישה אליו מתבצעת דרך המחשב. יחד עם זאת, בעוד האתר הרגיל הנחשף ממסך המחשב הוא בעל רזולוציה מסוימת ומיקום ייחודי של כפתורי ניווט, האתר הסלולרי מותאם לצרכים של משתמשי הטלפון הנייד.

מאפייני האפליקציה

כדאי גם להבין על אילו צרכים עונה האפליקציה. ראשית, היות ואפליקציה מותקנת בתוך המכשיר לא תמיד היא דורשת חיבור לאינטרנט. אמנם רוב המוחלט של האפליקציות פועל על בסיס החיבור לרשת, אך באופן תיאורטי ניתן להפעיל אותה גם ללא חיבור כזה.

שנית, אפליקציה חייבת להיות מיוצרת בהתאמה למכשירי הפעלה מסוימים. אפליקציות הפועלות על מערכת ההפעלה של אייפון שונות מאשר אפליקציות הפועלות על מערכת ההפעלה של אנדרואיד או מערכות אחרות. זהו הבדל משמעותי, משום שבעלי אתר המעוניין לייצר אפליקציה צריכים לקבל החלטה לגבי קהל היעד שלהם. ניתן כמובן לפתח אפליקציה הטרוגנית המתאימה לכל הסוגים של מערכות הפעלה, אך חשוב לקחת בחשבון גם את שיקולי התקציב לפני שמבצעים צעד מן הסוג הזה.

כיצד בונים אתר סלולרי?

בניית אתר סלולרי דורשת היכרות מלאה עם עולם הטלפונים הניידים והאינטרנט. לאחר אפיון כללי של האתר וצרכיו עבור המשתמש, על החברה המציעה שירותי בניית אתר סלולרי להבין מה הן המטרות העיקריות. בנייה של אתר תוכן דורשת עיצוב מיוחד, כפתורי שיתוף וממשק נוח. לעומת זאת, בנייה של אתר המציע מוצרים לרכישה מקוונת יחייב שילוב של מוצרי אבטחה, פיקוח ובקרה. מהבחינה הזו, אתר לסמרטפון הוא חלק בלתי נפרד מרשימת הדרישות של העולם המודרני.

שמירה על קשר עם הלקוחות

חברה ללא אתר אינטרנט מותאם לסלולר או אפליקציה ייעודית לא יכולה להגיע אל חלק עצום מהלקוחות הפוטנציאליים. האתרים הסלולריים והאפליקציות משמשים בתור אמצעי יצירת קשר, מאפשרים העברת מסרים ומבטיחים שמירה על ערך המותג. בעת מחשבה על בנייה של אתר לטלפון הנייד או פיתוח אפליקציה כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבוע כיצד לעשות זאת בדרך היעילה ביותר.

לסיכום, לא מומלץ להתייחס אל אתר סלולרי ואפליקציה באותה צורה משום שהפונקציות שלהן שונות לחלוטין. לאחר שמבינים את ההבדלים בין אתר סלולרי לאפליקציה כדאי לדעת גם כיצד לנצל את היתרונות של כל אחת מהאפשרויות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות