על חופשה בבלקן

כולנו זקוקים לחופשה מפעם לפעם. לעיתים בא לנו לעזוב את הכל, פשוט ככה – ולברוח למקום הכי רחוק שאנחנו יכולים למצוא על פני הגלובוס.

האמת לאמיתה היא, שאין צורך לברוח כל-כך רחוק כדי להרגיש רחוקים. אפשר להגיע למדינות קרובות, למשל – לאחת ממדינות מזרח אירופה, ולחוש שאתם נמצאים בעמק ירוק באזור האמזונאס (טוב, אולי לא בדיוק, אבל בערך – בעיקר באם אנו מצוידים בדמיון מפותח ובריא).

טיסות ללובליאנה מהוות את אחד המפתחות לדלת שאם תעברו דרכה, תוענק לכם ההזדמנות לחוות חופשה משכרת ונהדרת.

חופשה במדינות הבלקן מאפשרת לכם לחוות מגוון של תרבויות ולהיחשף לאזורים גיאוגרפיים אליהם לא נחשפתם עד כה. באזור זה ישנם נהרות עצומים והרים מרהיבים, כמו גם חופי ים ואתרי סקי, אתרים היסטוריים הכוללים אגמים וטירות ועוד.

מדינות הבלקן הן בעצם קבוצת מדינות במזרח אירופה, הכוללת את – סלובניה, מולדובה, רומניה, סרביה, מונטנגרו, מקדוניה, יוון, קרואטיה, בולגריה ובוסניה-הרציגובינה.

אזור זה מכונה לעיתים גם "חצי האי הבלקני" וממוקם בדרום מזרחה של יבשת אירופה. "מהיכן שם זה מגיע?" אתם בוודאי שואלים את עצמכם. ובכן, האזור קיבל את שמו מהרי הבלקן שבאזור, המשתרעים ממרכזה של בולגריה ועד למזרחה של סרביה. בטורקית, משמעות המילה "בלקן" היא "שרשרת הרים מיוערים".

טיסות ללובליאנה יוצאת מספר פעמים בשבוע משדה התעופה בן גוריון הסמוך לעיר לוד. יש להודות כי נפלה בחלקנו ההזדמנות לחיות בתקופה בה הטיסות לאזור הן זמינות וזולות – דבר המאפשר לנו לערוך טיולים חוזרים ונשנים, אף יותר מאחת לשנה ולרענן את מאגרי האנרגיה שלנו לקראת החזרה ארצה. ראוי שתנצלו הזדמנויות אלו של הנאה גשמית ואף רוחנית (שהרי הרוח יכולה לצמוח גם באמצעות ביקורים באזורים יפהפיים, כדוגמת האזור המדובר כאן).

חצי האי הבלקני למעשה מוקף מים בחלק מצדדיו – הים השחור, ים התיכון והים האדריאתי.

מסתבר כי סלובניה, שלובליאנה היא בירתה, מחזיקה בתואר "ליבה הירוק של אירופה". כמה יפה. זה רק מחזק את הסיבה מדוע כדאי לכם להתחיל לארוז כבר כעת את המזוודות, לקראת חופשה נהדרת בסלובניה (כולל לובליאנה) ואולי אף מדינות אחרות באזור, באם אתם יכולים לאפשר זאת לעצמכם.

מדינות אחרות באזור שתוכלו לבקר ולהגיע אליהן מלובליאנה דרך היבשה:

בולגריה – מדינה הגובלת מצפונה בנהר הדנובה ובמזרחה בים השחור. היא מצטיינת בהריה היפים ובאגמיה הקסומים. היא מפורסמת גם בשל ערי הנופש שלה – בורגס וורנה.

קרואטיה – מפורסמת כנראה בשל המים הצלולים שלחופיה, בים האדריאתי. במדינה זו תמצאו טירות מרשימות מימי הביניים, כמו גם פארקים לאומיים בהם אתם חייבים לבקר. דוברובניק מהווה גם היא נקודת מפתח בה כדאי לבקר.

מוטנגרו – על אף היותה (עדיין) לא פופולארית בקרב תיירים ישראליים, היא בהחלט שווה ביקור. מזג האוויר בה מזכיר את זה שבישראל והמחירים נמוכים משמעותית ביחס לאלו שכאן.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות