פירוק ופינוי אסבסט

לפני מספר שנים, בעקבות שורה של מחקרים, התגלה שאסבסט הוא חומר מזהם שיכול לגרום למחלות קשות בריאות לאנשים שחיים או עובדים בסביבתו. מחקרים אלו גילו שסיבי האסבסט אשר היה פופולארי מאוד להשתמש בהם לצורכי בניה של מבנים שלמים, תקרות וקירות, וכן במוצרים שונים, הם בעצם מאוד מסוכנים לבני אדם ויכולים לגרום להם לחלות בסרטן הריאות ובמחלות אחרות שפוגעות בדרכי הנשימה. על כן, במהלך השנים החלו הרשויות הן בישראל והן במקומות שונים בעולם, בתהליך של פירוק ופינוי אסבסט.

תהליך הפירוק והפינוי החל, לצערנו, שנים רבות אחרים שמחקרים ראשונים גילו את מקור התופעה והוכיחו קשר ישיר בין אבק אסבסט לבין היותם מפגע בריאותי וגורם לתחלואה ומוות. זו גם הסיבה, שעד היום אפשר למצוא לא מעט מבנים שעדיין לא פורקו ופונו. על כן חברות רבות מתמחות בכך ובמידה ויש צורך הן נקראות לבצע פירוק ופינוי אסבסט מהשטח.

יש לציין שהשימוש באסבסט במשך השנים היה פופולארי, לא רק בגלל העובדה שמדובר בחומר זול ופשוט, אלא גם מפני שמדובר בחומר שניתן היה לעשות בו שימוש לצורך מניעת התפשטות של אש במקרים בהם פורצות שריפות, כמו כן האסבסט שימש כחומר מבודד מפני חום בקיץ. אך עם הזמן שגילו שהוא חומר מסרטן, אז רמת השימוש בו ירדה וכן החל תהליך פירוק ופינוי. לפני שנסביר כיצד התהליך מתבצע יש לומר, שלא תמיד החומר מהווה סכנה, אם הוא נמצא במקום בו אין בני אדם, או במקום בו הסיבים שלו אינם ניתקים מהפיסה הגדולה שלו, הרי שמקור הסכנה פוחת, מאחר ולא ניתן לשאוף אותם. מצד שני, אם מדובר באסבסט שהסיבים שלו כן ניתקו מהפיסה הגדולה או שהוא עבר שריפה, הרי אז מדובר בחומר מסוכן.

כיצד מתבצע הליך פירוק ופינוי אסבסט

השלב הראשון הוא, לדאוג לאישור מהמשרד לאיכות הסביבה והיתר עבודה יש לפנות את כל הדיירים או העובדים מהמקום, זאת על מנת שלא ייפגעו בתהליך הפירוק והפינוי. בשלב השני, יש לבצע איטום מוחלט של כל הבניין על מנת שהחומרים והחלקיקים לא ישתחררו ממנו. בשלב השלישי יש להתחיל בפינוי שלו באופן בטיחותי, ולמתמנה מאושרת כשכל העובדים אשר מבצעים זאת, צריכים להיות מוגנים בהתאם. כל העובדים כמובן צריכים לעבור הכשרה מתאימה, הן בתהליך של פירוק ופינוי אסבסט והן בשימוש במכשירים הנדרשים לצורך כך.  אותם עובדים יבצעו פינוי ופירוק על פי הכללים, כולל פינוי כל הדיירים או העובדים מהמקום, להם יצטרכו לדאוג למקום משכן חדש.

למידע נוסף מהמומחים פנו אל קלין קור טכנולוגיות

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות