פרגולות עץ או אלומיניום – מה עדיף?

בעלי בתים בישראל אוהבים פרגולות ואוהבים להתקין אותן גם בגינות הבית וגם במרפסות או במרחבים ציבוריים בסמוך לבתים רבי קומות. האופציות הרבות היום בתחום הפרגולות מאפשרות להתאים את הפרגולה לבית בצורה המירבית וליצור את ההצללה הטובה ביותר בכל מצב ולכל מבנה. אחת ההתלבטויות הגדולות ביותר של מי שעומד בפני הרכבת פרגולה בבית היא האם לבחור בפרגולת עץ או בפרגולה העשויה מאלומיניום.

יתרונות וחסרונות של פרגולת עץ

באופן טבעי. אלו שתי המילים שמסכמות את היתרון האסתטי של פרגולות עץ. הן משתלבות בנוף הטבעי של הגינה בצורה מושלמת. הן עשויות עץ אורן, ארז או עץ גושני אחר או מורכבות מעץ רב שכבתי שעשוי מסוגים שונים של עצים המודבקים בשכבות דקות זה אל זה. כך או כך המראה המתקבל הוא מראה טבעי שמתאים לגינה ומשתלב בה בלי להיראות כמו חפץ זר בתוכה.

מצד שני פרגולת עץ יכולה להיות קצת פחות עמידה מפרגולת אלומיניום. עצים הם רגישים יותר ממתכות חזקות כמו אלומיניום ולכן חשוב מאד לבדוק אילו תהליכים עבר העץ שבחרתם לפרגולה שלכם כדי להיות יותר עמיד לשינויים במזג האוויר ולהסחות דעת מהסביבה. דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא שפרגולות עץ דורשות קצת יותר תחזוקה שוטפת מפרגולות אלומיניום. פרגולות עץ זקוקות לליטוש וצביעה מפעם לפעם בעוד שפרגולות אלומיניום ניתן לנקות באמצעות צינור המים של הגינה.

מבחינת טווח המחירים, לפרגולות עץ יש מעט יתרון על פרגולות אלומיניום. פרגולות עץ הן זולות בכמה מאות שקלים בממוצע מפרגולות העשויות אלומיניום.

יתרונות וחסרונות של פרגולת אלומיניום

פרגולות אלומיניום צוברות תאוצה בשנים האחרונות ולא סתם. יש להן לא מעט יתרונות על פני פרגולות עץ, כך למשל אפשר לשלב בהן מערכות חכמות שמאפשרות לפתוח ולסגור את הגג של הפרגולה ולשלוט בהצללה לאורך חודשי השנה. בנוסף אפשר לאטום אותן באופן מוחלט כאשר יורד גשם. עוד יתרון של הפרגולות האלו הוא העמידות – הן לא דורשות שום תחזוקה למעט שטיפה קלה מאבק והן אינן מחלידות או נשחקות כתוצאה ממזג האוויר המשתנה.

מבחינה עיצובית הן לא מעניקות את המראה הכפרי שיכולה להעניק פרגולת עץ איכותית, אבל הן מגיעות היום במגוון רחב של צבעים וצורות. מבחינת המחיר הן יקרות מעט יותר מפרגולות עץ.

אז רגע, מה עדיף?

הבחירה בפרגולות עץ או פרגולות אלומיניום היא בחירה אישית שקשורה למה שאתם רוצים להשיג בגינה או במרפסת שלכם. אם חשובה לכם העמידות יותר מהמראה הכפרי תוכלו לבחור בפרגולת אלומיניום ואם אתם חייבים להשיג את המראה הכפרי המושלם והטבעי, עדיף לבחור בפרגולת עץ. הידע הטכנולוגי והניסיון הרב של חברות המתמחות בהתקנה ומכירה של פרגולות הופך את שתי האופציות האלו לטובות מאד ומתאימות לאקלים הישראלי. עכשיו נשאר לכם רק לבחור את הפרגולה המועדפת עליכם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות