פתרון בעיות עור באמצעות הרפואה הסינית

כאשר אני שואל אם מישהו שמע על רפואה סינית, תמיד יש מישהו שמייד קופץ ואומר לי 'כן, בטח ששמעתי, רפואה סינית זה דיקור'. כבר התרגלתי לשמוע את הטענה הזו אך האמת שרפואה סינית היא הרבה יותר מורכבת מדיקור סיני.דיקור הוא רק שיטה אחת הנמצאת בשימוש ברפואה הסינית אך ישנם הרבה דברים אחרים מלבד הדיקור כמו שימוש בצמחי מרפא, תרגילים גופניים ואפילו הקפדה על כללי תזונה מיוחדים. אך הפעם ברצוני להתמקד בבעיה מסוימת, או תחום מסוים של בעיות, ושיטות ההתמודדות איתן ברפואה הסינית – אני רוצה לדבר על פתרון בעיות עוד באמצעות הרפואה הסינית.

ראשית חשוב להבהיר שבעיות עור זה בעצם שם כללי למגוון גדול של בעיות ומחלות, חלקן בעלי סימפטומים דומים וחלקן בעלי סימפטומים שונים לגמרי. אין פתרון כללי המתאים לכל סוגי בעיות העור; הרפואה הסינית מתאימה פתרון ייחודי לכל בעיית עור. לכן חשוב לאבחן היטב את הבעיה על ידי רופא מומחה לרפואה סינית. מאמר זה רק נועד בשביל להעשיר את הידע שלכם ולחשוף אתכם בפני האפשרויות הגלומות ברפואה הסינית, אך אין כאן תחליף לאבחון והתאמת טיפול אישי.

אנשים רבים המגיעים לטיפול ברפואה סינית סובלים מפסוריאזיס. אין זה מפתיע בהתחשב בכך שהרפואה המערבית לא מצאה דרך יעילה להתמודד עם בעיה זו ואפילו לא מצליחה להסביר בוודאות את הגורם למחלת הפסוריאזיס הגורמת אי נוחות רבה לסובלים ממנה. אין בכוונתי לצאת כנגד הרפואה המערבית, להפך. אני ממליץ דווקא על טיפול משולב של רפואה סינית לצד טיפולים סטנדרטיים. הרפואה הסינית בדרך כלל מטפלת בפסוריאזיס בטיפול משולב הכולל אלמנטים של דיקור, שינוי תזונתי, שימוש בצמחי מרפא ושינוי באורח החיים. הרבה פעמים אורח חיים מערבי המשלב הרבה סטרס פשוט גורם לנו למחלות.

עוד בעיית עור נפוצה היא פטרת ברגליים הגורמת לגרד ואפילו סדקים ונפיחויות. הרפואה המערבית מטפלת בדרך כלל בתכשירים אנטיביוטיים. לעומת זאת הרפואה הסינית מבחינה בין גורמים שונים לפטרת ומתאימה טיפולים שונים, חלקם אפילו נועדו לחזק את צ'י הכליות מכיוון שבתפיסה של הרפואה הסינית חולשה בכליות עלולה לגרום להתקף פטרייתי.

ישנן עוד בעיות עור רבות שלא הזכרתי כמו אורטיקריה, הרפס, סבוריאה, יבלות ויראליות ועוד מחלות שונות. הרפואה הסינית יודעת לתת מענה לבעיות אלו, אם אינכם מאמינים נסו והיווכחו. כאשר אתם פונים לרפואה סינית חשוב שתוודאו שאתם פונים למטפל אשר למד את הנושא בצורה מסודרת, למשל בארץ ניתן ללמוד רפואה סינית בסמינר הקיבוצים. מקובל מאוד לעשות התמחויות בסין, רופאים אשר עשו התמחות בסין הם בדרך כלל בעלי ניסון רב.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות