קידום אתרים לרופאים

תחום הרפואה הוא אחד התחומים המורכבים ועם זאת העדינים ביותר שקיימים. תחום זה מקיף מידע רב בנושא בריאות האדם החל משלבי ההיריון וימיו הראשונים של הרך הנולד ועד השלבים האחרונים של חיינו ולעתים גם קצת לאחר מכן. כל רופא בישראל שואף שהמטופלים שלו יהיו בריאים, בעלי אורח חיים טוב ובריא וכמובן יאריכו חיים. רופאים בעלי קליניקות פרטיות, בשונה מהרופאים העובדים בקופת החולים, צריכים להביא את הלקוחות שלהם בעצמם. לשם כך הם פותחים קליניקה פרטית וכעת צריכים להשקיע בקידום ופרסום הקליניקה. כיצד זה מתבצע? יש כמה אפשרויות אולם אחת המומלצים שבהם היא באמצעות קידום אתרים לרופאים.

מהו קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני היא אחת מטכניקות הפרסום המובילות בעולם השיווק הדיגיטלי ובעולם הפרסום בכלל. טכניקה זו פועלת לטווח הארוך ובה מבצע המקדם פעולות שונות המעודדות את גוגל לקדם את האתר במעלה תוצאות החיפוש בגוגל לביטויים מפתח רלוונטיים בתחום בו עוסק האתר. לדוגמה: רופא עיניים המספק שירותים בתחום זה, ירצה לקדם את האתר שלו והקליניקה שלו בביטויים הקשורים בתחום רפואת עיניים,  מחלות עיניים שונות, ניתוחי עיניים ועוד. אם הוא אינו מספיק לדוגמה שירותי לב או א.א.ג למשל – הוא לא צריך להשקיע בקידום האתר שלו בביטויים אלה. התברגות בתוצאות הראשונות בגוגל חיונית לא רק עבור כמות הגולשים שתגיע משם אלא גם למוניטין המרפאה והרופא ביחס למתחרים שלו, לפחות על פי הגולשים.

מהו קידום אתרים לרופאים וכיצד הוא שונה מקידום רגיל?

המידע בתחום הרפואה הוא מידע עדין וככה גוגל מתייחסת אליו. בשונה מתחומים רבים אחרים, המידע בתחום הרפואי הוא משהו שגוגל מייחסת לו חשיבות מכרעת בנוגע לאמינות המידע, לדיוק שלו, עד כמה הוא מעודכן ומי עומד מאחורי האתר. ככל שתפקידו לשים באתר מידע על הרופא והצוות שלו, ככל שהמוניטין של הרופא יהיה יותר סמכותי ואמין בעיני גוגל (גם בענייני קישורים מרחבי הרשת, פרופילים ברשתות החברתיות וכך הלאה) כך גוגל תדרג את האתר גבוה יותר. על המידע להיות אמין ומקיף וכמובן מדויק. לגוגל יש כמה דרכים לבחון את הנושא. כמו כן חשוב לדאוג לחוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר: אתר בעל מהירות טעינה גבוהה, התאמה רספונסיבית לגלישה במובייל ועוד. זאת משום שיש תחרות גדולה מאוד בתחום הרפואה.

קידום אתרים של רופאים

"ישנם חיפושים רבים במהלך החודש בתחום הרפואה, כמעט בכל נישה אפשרית בתחום זה" – אומר לנו דניאל מסטר, מנכ"ל ובעלים של חברת הפרסום מסה מדיה. אלה יכולים להגיע לאלפי או עשרות אלפי חיפושים לביטוי פופולרי בודד והם יכולים להיות קשורים לניתוחים, מחלות, מדריכים, שאלות ותשובות ועוד מגוון רחב של אפשרויות חיפוש בתחום. אתר בתחום הרפואה, בוודאי אתר של קליניקה פרטית, אינו יכול להתברג במקום הראשון לכל ביטוי אפשרי בתחום אולם כדאי להתמקד בנישה ספציפית בה עוסק הרופא ולמקד את הקידום סביב ביטויים רלוונטיים באותה הנישה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות