שולחנות סלוניים מעוצבים

במרכז הסלון, מול השידה עם הטלוויזיה בין הספות, עומד לו השולחן אשר עם השנים הפך להיות משולחן פשוט להניח עליו ספרים ועיתונים, לשולחן עליו מניחים צלחות וכלי אוכל שונים. בכך מסמלים שולחנות סלוניים מעוצבים את השינוי שחל בשגרת החיים שלנו בכלל ובפרט בשימוש שאנחנו עושים בסלון. ממקום בו נהגנו לארח חברים או לנוח עם בני משפחה, למקום בו אנחנו מבלים את מרבית זממנו.

השינוי שחל בסלון, מאז כניסתה של הטלוויזיה לחיינו, בא לידי ביטוי באופי של שולחנות סלוניים אשר מוצעים לנו לרכישה. אנחנו יכולים למצוא כיום יותר שולחנות סלוניים שמסמלים גם מאפיינים עיצובים ייחודים אך גם מאפיינים שימושיים שונים ובהם קודם כל, מאפיינים שמאפשרים לנו ליהנות מאפשרות לאכול ארוחות שלמות, החל מארוחות בוקר, צהריים, ערב וכן ארוחות בהן אנחנו מארחים בני משפחה וחברים באירועים מיוחדים. עדיין לא מדובר בשולחן אוכל רגיל, ובכל זאת מדובר על שולחן שאמור לאפשר לנו את גם האפקט הזה.

כיצד בוחרים שולחנות סלוניים

בדומה לשולחן בפינת אוכל, בחירת שולחן לסלון נעשית על פי פרמטרים של חומר, צבע וגודל. להבדיל משולחן אוכל, כאן אנחנו לא נבדוק האם השולחן נפתח, מאחר והוא לא אמור להיפתח, הוא גם לא אמור להיות גדול וגובה כמו שולחן אוכל, מאחר והוא אמור להתאים לגובה של הספות, שבאופן טבעי נמוכות יותר מכיסאות שלצד שולחן אוכל.

מבחינת גודל, הרי שההמלצה היא שהשולחן ישתלב בין הספות אך עדיין ייתן מקום לתנועה חופשית בסלון. אם נתייחס לשאלת הצורה, הרי שהשולחן יכול להיות מרובע או מלבן, מי שמחפש שולחן יותר עיצובי ושונה, יפנה לכיוון של שולחן עגול.

שולחנות סלוניים להבדיל משולחן אוכל צריך להכיל יותר פרמטרים עיצובים וכן פרמטרים יעילים. כך למשל, נמצא שולחנות סלון שיש להם מגירות מיוחדות או מדף תחתון נסתר בו אפשר לשים עיתונים וספרים. יש שולחנות סלוניים עם גלגלים, זאת על מנת שיהיה ניתן לנייד אותם בקלות. להבדיל, יש שולחנות כבדים מעץ מלא, ויש לקחת בחשבון כשרוכשים אותם, שמאוד קשה להזיז ובוודאי להרים אותם, אם רוצים לנקות את הסלון.

אלמנט עיצובי נוסף בשולחן סלוני הוא השילוב בחומרים מהם הוא עשוי. כך למשל אנחנו יכולים ליהנות משולחן הכולל במרכזו שיש מעוצב, זכוכית או משטח אבן ייחודי. להבדיל משולחן אוכל שם המשטח אמור להיות פרקטי ולאפשר לנו להניח עליו חפצים חמים, כאן מדובר אך ורק באלמנט עיצובי שמוסיף לא מעט ליופי של השולחן.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות