תארים אקדמיים גבוהים של לימודי תקשורת ועיתונאות – למי ולמה זה טוב?

לימודי תקשורת ועיתונאות, מהם? זהו מסלול המכוון לתואר אקדמי משולב. מדובר במסלול המהווה לא פחות משילוב טבעי ומוצלח בין שני תחומים המשלימים זה את זה. אלו המכבדים ואוהבים תחומים אלו, ידעו להבין את חשיבות קיומם וכתוצאה מכך, ישכילו להשתלב בהצלחה רבה. מועמד אידיאלי בתחום זה יהיה סקרן, יאהב לחקור וידע להטיל ספק בדברים הנתפשים כעובדתם גמורות.

מסלול לימודי תקשורת מכין את התלמידים להיכרות מעמיקה יותר עם החברה הישראלית וכפועל יוצא, גם את אזורי ההשפעה וגבולותיהם. אישי תקשורת עם יכולות החלטה בחברה העולמית והישראלית, מסוגלים לעזור בעיצוב דעת קהל; הם לומדים להשתמש ביכולת השפעתם על השיח הכללי.

הקורסים הנלמדים בתחום לימודי תקשורת כוללים, בין השאר, גם: תולדות התקשורת, צילום, כתיבה עיתונאית, תסריטאות, פוליטיקה ותקשורת, דיני תקשורת, מבע קולנועי ועוד.

מטרות המסלול ויתרונותיו

לימודי תקשורת הם בעלי מטרות ברורות למדי – לספק לבוגריהם הכנה מקצועית ומקיפה לתחום העיסוק אליו ייכנסו בתום הלימודים. התלמידים רוכשים ידע מעשי ותיאורטי, תוך שימוש בסדנאות תקשורות מרובות. בתקופת הלימודים, התלמידים נחשפים לאמצעי המדיה המגוונים, ולאפשרויות השונות לתמסורת מסרים בה נעשה שימוש. יתר על כן, מאחר שבתחום זה נעשה שימוש בממשקים מגוונים, נחשפים התלמידים לתחומים נוספים.

מהאספקט התקשורתי, כלולים קורסים התוקעים יתד בספקטרום היכולות שעל כל איש תקשורת לשאת עמו ביום עבודתו. היתרון הבולט – האפשרות של איש תקשורת שרוכש יכולות מקצועיות בעולם העיתונאות, יחד עם היכרות עם תת-תחומים נוספים מעולם זה, יוכל לעסוק בנושאים הנלווים, ולמעשה בכך להיות אדם המעניק ערך מוסף למערכת התקשורתית.

אופציות קריירה בסיום לימודי תקשורת

מסיימי תואר לימודי תקשורת ועיתונות יוכלו להתמזג בטבעיות במבחר תפקידים בעולם הפרינט והעולם המשודר, בשיווק, רדיו, פרסום, דוברות והיד נטויה. עם עליית קרנה של פלטפורמת הרשת האינטרנטית, בוגרי הלימודים יקבלו ההזדמנות לעסוק בניהול תוכן כעצמאיים, נוסף על קשת אפשרויות שהתחום יספק להם.

אלו המעוניינים בכך יוכלו להרחיב מסלול לימודי זה עם לימודים המשך – לתואר שני ולדוקטורט מחקריים. אלו המעוניינים בתואר שני בלבד, יוכלו לסיים גם ללא תזה.

בוגרי הלימודים יוכלו לשלב לימודים לתעודת הוראה ולעסוק בהוראת התחום ואף להשתלב במחקר. תעוזה, השקעה ומוטיבציה הן אבני בסיס להצלחת הבוגרים.

היכן לומדים לימודי תקשורת

ניתן לשלב בין לימודי תקשורת ולימודי עיתונאות באוניברסיטאות הגדולות (בר אילן, תל אביב, חיפה, העברית) ואף במכללות כגון – עמק יזרעאל, האקדמית כנרת ועוד טובות אחרות.

משך הלימודים כשלוש שנים, וכוללים סדנאות כחלק מאשכול חובה בתואר זה.

תנאי הקבלה נחשבים בעלי דרגת קושי בינונית ודרישות הסף יהיו לרוב ציון 550 בבחינה הפסיכומטרית וציוני מבחני בגרות עם ממוצע של כ-80. יתר על כן, קבלה למסלול מותנית גם בריאיון אישי.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות