תמחור בניית אתר – מה כדאי לשאול לפני שחותמים על הצעת המחיר

אחד הצעדים הראשונים שאנחנו עושים לקראת בניית אתר חדש לעסק הוא לקבל הצעות מחיר מחברות לבניית אתרים. כל הצעת מחיר לבניית אתר מורכבת קצת אחרת, היא לוקחת בחשבון נתונים ספציפיים ודרישות שיש לעסק ומגולמות באתר. מסיבה זו, תהליך החיפוש אחר הצעת המחיר הטובה ביותר, אחר החברה המקצועית ביותר ואחרי כל השירותים שאנחנו צריכים הוא לא פשוט.

הצעת מחיר לבניית אתר

למה חשוב לשים לב לפני שחותמים על הצעת המחיר?

מהי מערכת הניהול עליה מתבססת בניית האתר?

כיום ברוב המקרים יסתפקו בעלי העסקים בבניית אתר המבוסס על מערכת ניהול מוכרת, לדוגמת וודפרס, גוגל או וויקס. חשוב לבדוק שמדובר במערכת איכותית וטובה, שאפשר לבסס עליה שגרה של קידום אתרים ושעומדת בכל הדרישות האופטימליות של קידום אתרים כיום.

הצעת מחיר שאינה כוללת התייחסות לשאלה הזו היא לא הצעה טובה. זאת משום שתהליך קידום האתר מתחיל כבר בבחירת מערכת התוכן ואפילו עוד לפני זה, כאשר בונים את הקוד הראשוני עליו מבוסס האתר. קבלו הצעת מחיר לבניית אתר שיש בה פירוט לגבי מערכת התוכן. כך תדעו שאתם יכולים לעשות קידום אתרים במנועי החיפוש כבר משלב אפס.

האם ההצעה כוללת תבנית מוכנה או עיצוב בהתאמה אישית?

מערכות תוכן רבות עליהן מבוססת בניית אתרים מציעות תבניות עיצוב קיימות, שעליהן צריך להלביש עיצוב שמותאם אישית לצרכי החברה. חשוב לקבל הצעת מחיר לבניית אתר שכוללת תמחור של נושא העיצוב, בין אם כתוב שהמחיר אינו כולל עיצוב או שיש פירוט של עבודת העיצוב או התשלום למעצב על שעות העבודה.

כל חברת בניית אתרים עובדת בצורה קצת אחרת, יש כאלו שמעסיקות מעצבים שאחראיים על חלק העיצוב בבניית האתר ולכן ההצעה כוללת עיצוב. יש כאלו שעוסקות בבניית אתרים אך לא כוללות את חלק העיצוב ונעזרות בתבניות קיימות או בעיצוב על ידי פרילנסרים חיצוניים. כך או כך, חשוב שתדעו מראש לאן אתם נכנסים ולפתור את סוגיית העיצוב כבר בתחילת הדרך.

האם ניתן לעשות קידום נוח באמצעות האתר?

קידום אתרים במנועי החיפוש מבוסס בין היתר על בניית אתר בצורה נכונה, המותאמת לדרישות האופטימיזציה של גוגל ומנועי חיפוש אחרים. חשוב מאד לבדוק שמערכת התוכן, שהקוד ושחוויית הגלישה הסופית יהיו תואמים לדרישות של קידום אתרים במנועי החיפוש בגוגל.

אם קיבלתם הצעה שלא מפרטת את הנושא הזה, חשוב לקבל את התשובות לפני ולהבטיח שאתם בדרככם לאתר שקל לקדם אותו. מערכת תוכן נוחה, הזנת תמונות בקלות, מערכת עם קוד נוח, אתר נגיש ומהיר תגובה, כל אלו יעזרו לכם לקדם את האתר בעתיד.

איך נדע שקיבלנו הצעה הוגנת?

יש כמה דרכים לוודא שההצעה שקיבלתם היא הוגנת. בראש ובראשונה חשוב לבדוק שאתם מקבלים הצעת מחיר לבניית אתר שכוללת את כל הדברים שציינו כאן. בנוסף, חשוב לערוך השוואת מחירים בין כמה חברות המציעות לכם את האתר שאתם רוצים. כך תוכלו להשוות, לבדוק ולקבל בסופו של דבר תמורה מלאה למה ששילמתם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות