תנאים לקבלת רישיון עסק ותנאים ברישיון

רוב סוגי העסקים הפועלים בארץ חייבים ברישיון עסק על מנת לפעול כחוק, וזאת על מנת שהרשויות השונות יוכלו לוודא כי הם לא מסכנים את סביבתם, את הציבור הרחב וכמובן לא את העובדים והלקוחות.

על מנת לקבל את הרישיון, על העסק לעמוד בשורה ארוכה של תנאים, שאותם ניתן לחלק ל-3 קטגוריות:

  1. תנאים מוקדמים – כל התנאים שמציבים גורמי הרישוי השונים וכן הרשות המקומית הספציפית שבשטחה פועל העסק, על מנת להעניק את הרישיון.
  2. תנאים ברישיון – תנאים אותם מחויב בעל העסק לקיים לאורך כל פעילותו השוטפת של העסק.
  3. תנאים נוספים ברישיון – בחלק מהמקרים יתווספו תנאים ברישיון גם לאחר שהוא כבר הוענק לעסק, ובעל העסק כמובן חייב לעמוד גם בהם.

עוד חשוב לציין כי קבלת רישיון עסק הוא הליך אותו על העסק לבצע לא רק בעת הקמתו אלא גם במקרים של החלפת בעלות או יציאה/כניסה של שותפים לעסק, אם שטח העסק מוגדל או מוקטן וכמובן שבמקרה שמהות פעילותו משתנה.

רישוי עסקים אביב ברישוי

תנאים לקבלת רישיון עסק

עבור כל סוג עסק ישנם תנאים שונים לקבלת רשיון וכן גורמי רישוי שונים.

באופן כללי גורמי הרישוי כוללים את משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, משרד העבודה, משרד החקלאות (השירותים הווטרינריים), מכבי אש, משטרת ישראל, הרשות המקומית ועוד – אולם כמובן שלא כל עסק זקוק לאישור של כל הגורמים הנ"ל.

על מנת לדעת מהם התנאים לקבלת רישיון עסק עבור כל סוג ספציפי של עסקים מומלץ לפנות בבקשה לקבל מידע מקדמי – בקשה אותה יש להגיש לאגף הרישוי ברשות המקומית – או להיעזר באנשי מקצוע בתחום הרישוי.

בכל מקרה מומלץ לעשות זאת מבעוד מועד, שכן ידיעת כל התנאים לקבלת רישיון עסק מאפשרת היערכות בהתאם וחוסכת משאבים יקרים בהמשך.

תנאים ברישיון

דוגמה מצוינת לתנאים ברישיון היא התנאים שמציב המשרד להגנת הסביבה לעסקים שעלולים לזהם אותה ולפגוע באיכות החיים ובבריאות של כולנו.
כך, בין השאר, מחויבים העסקים לבצע ניטור קבוע של חומרים מסוכנים, לוודא כי דלקים וחומרים מזהמים מאוחסנים תחת איטום מתאים, להקפיד על סילוקה של הפסולת המסוכנת שנוצרת במסגרת הפעילות באופן נאות, להימנע מגרימת רעש ברמה החורגת מהמותר בחוק, ועוד ועוד.

המאמר באדיבות חברת "אביב ברישוי" – החברה המובילה לרישוי עסקים בישראל.
משרד 077-508-95-00
דוא"ל info@avivbarishuy.co.il 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות