אוכל לכלבים לא חייב להיות עסק מסובך

כלבים הם דבר מאוד חמוד, ולרוב גם מאוד חכם. עם זאת, כשזה מגיע לאוכל, הם חושבים בעיקר עם הלשון. הם תמיד תמיד ירצו ביס קטן (או כמה, או את הכל בעצם) ממה שאתם אוכלים, בלי לסנן או להחליט או לדעת אם זה בריא להם, למעשה. אז לפני הכל, אתם כבעלי כלבים או כאלה שחושבים לצרף כאלה למשפחה, צריכים לגלות בגרות ואחריות לגבי תזונת כלבכם וגם כשאתם ממש רוצים לפנק או הכלב ממש מייבב ומביט בכם בעיניי הכלבלב המתחננות והחמודות שלו, עדיין לדעת לשים את הגבול. לפעמים אפשר לפנק קצת, בדברים שממש ברור לכם שלא יזיקו לו – זה כבר תלוי בכל ובחינוך שאתם רוצים לתת לכלבכם. אבל לשם כך חשוב מאוד לדעת היטב וללמוד מה טוב לבריאות הכלב, מה ניטרלי ולא מזיק המינונים סבירים ומה מזיק בעליל ויש להרחיק את הכלב שלכם ממנו.

אז לפני הכל, מומלץ לבדוק עם הווטרינר שלכם מה טוב לכלב ומה מזיק לו. סביר להניח שלא תזכרו את הכל בעל פה, אז אל תתביישו את זה ברשימה שאו שתעשו חיפוש מקיף בגוגל ופשוט תדפיסו את הרשימה הכי מפורטת ומסודרת שאושרה על ידי וויטרינרים שהצלחתם למצוא. את זה שימו על המקרר או מקום אחר שיהיה לכם נגיש להגיע אליו בכל רגע. שנית, הקפידו שבלי קשר למה שאתם נותנים לכלבכם כפינוק, הוא לא מכניס לפה דברים זרים שאין לכם מושג מה הם. זה אף פעם לא רצוי לאף אחד. לבסוף, בחרו נכון אוכל לכלבים. אם האוכל לכלבים שתרכשו עבור הכלב שלכם יהיה מוצלח ונכון וטעים לו, טוב, הוא עדיין ירצה מהאוכל שלכם גם, אבל בעזרת חינוך טוב ואוכל לכלבים שינעם לחיכו, הוא יהיה הרבה יותר שלו, שבע ורגוע.

אוכל לכלבים זה דבר שלא תמיד פשוט לבחור. יש המון זנים, מינים, סוגים, חברות, צורות וטעמים מפתים ולפעמים כל אחד מהם מוקדש ומחולק לגזעים מסוימים של כלבים, גילאים, גדלים והעדפות. לא פשוט בכלל. בגדול, שוב, תמיד כדאי להתייעץ עם הווטרינר האישי שכבר מכיר את הכלב שלכם, גילו, הגזע או הגזעים שלו, הגודל שהוא עתיד להגיע אליו, מצבו הבריאותו וכדומה. מלבד זאת, ניתן לקנות כמה סוגים בכמות קטנה לפי ההכוונות מהווטרינר כדי לבדוק אם הכלב אוהב את הטעם ומסתגל אליו. אם הוא שמח ומכשכש בזנבו ואוכל בשקיקה בכל פעם שמגיע זמן האוכל, או שמע מעט מדוכא, נמנע מהאכילה או אוכל חלקית.

עניין התקציב חשוב גם הוא. זה מאוד מפתה אמנם, לקנות לכלב שלכם את הטוב והיקר ביותר, לפנק אותו ולפעמים קצת להשתולל ולצאת מפרופורציות. זה לא רעף סך הכל ואם יש לכם את הממון לכו על זה, אבל למי שאין, זה בהחלט עוזר לדעת שהאוכל לכלבים היקר ביותר הוא לאו דווקא הבריט והמוצלח ביותר, ושאפשר בשקלול כל הנתונים החשובים והעדפות הטעם של הכלב, למצוא אוכל לכלבים מצוין שעומד במסגרת התקציב שלכם ולא מחורר לכם את הכיס.

היזהרו מאוכל ירוד לחתולים

עוד מאמרים בנושא מזון לכלבים וחתולים

כתיבת תגובה

תפריט נגישות