איטום גגות – בעזרת איזה חומרים אוטמים גגות?

כל חפץ או פריט בחיים שלנו ממלא אחר פונקציה או ייעוד. מקרר נועד לקרר מוצרי מזון ולשמור על הטריות שלהם, מכונית נועדה לאפשר לנו לנוע במהירות ממקום למקום, סכין חותך דברים בעלי מרקם קשה ובגדים מכסים את הגוף. לפי עיקרון דומה גג נועד לסוכך עלינו מפני גשם, רוח ומזיקים. גגות ממלאים פונקציה אשר נועדה להגן עלינו מפני "העולם החיצוני" או גרמי השמיים בזמן שאנחנו נמצאים בבית שלנו או בכל מבנה אחר. בשביל שגג יוכל למלא את הייעוד שלו הוא צריך להיות אטום באופן איכותי. איטום גגות נעשה על ידי מגוון חומרים. רוב הגגות נאטמים בעזרת רעפים (אם זהו גג רעפים) או בעזרת זפת וסיד (או זהו גג בטון שטוח).

איטום גגות – נגד עובש ולחות כתוצאה מרטיבות

למה חשוב לאטום גגות? חשוב מאוד לאטום את הגג שלנו בצורה איכותית כי גג שלא נאטם כהלכה הוא גג שיכול לצבור עובש כתוצאה מרטיבות ממושכת. כאשר גג הוא לא אטום הוא יכול להירטב כתוצאה ממי גשם ואפילו כתוצאה ממי טל. איטום הגג ימנע ממנו לסבול מרטיבות. ברגע שהגג הופך להיות רטוב או לח אז האיכות שלו נפגעת והוא עלול אפילו להתמוטט אם לא יטפול בו בזמן.

איטום גגות – למה חשוב לצבוע את הזפת בסיד וצבע לבן

כאשר אוטמים גגי בטון שטוחים עושים זאת בדרך כלל בעזרת זפת. זפת היא חומר מבודד טוב מאוד. הזפת אוטמת את הגג ומבודדת אותו מפני גשם, רוח או קרני שמש חזקות. הבעיה היא שזפת היא חומר שחור מאוד והצבע השחור כידוע קולט את קרני השמש וכך הזפת יכולה לחמם מאוד את הבית. בשביל למנוע מהזפת השחורה לחמם את הבית ולהפוך אותו לסאונה נהוג לצבוע אותה בצבע לבן וסיד. הצבע הלבן והסיד הופכים את הזפת השחורה ללבנה וכך היא לא קולטת את קרני השמש ומחממת יתר על המידה את הבית.

למה חשוב לשים לב כאשר אוטמים גג?

תהליך איטום של גג יכול להיות מורכב מאוד. בדרך כלל איטום של גגות נעשה בקומות גבוהים מאוד. כאשר אוטמים גג חשוב לשמור על כללי זהירות ובטיחות של עבודה בגובהה. עוד חשוב לשים לב שחומרי הגלם שבאמצעותם אוטמים את הגג הם חומרים איכותיים שבטיחותם נבדקה והוכחה. חשוב לאטום את הגג לפי כל השלבים: קודם בונים את הבית ויוצקים את הבטון, לאחר מכן מניחים את הזפת על הגג ולבסוף צובעים אותו בצבע לבן ומצפים אותו בסיד. פירוט מלא של כל שלבי איטום הגג ניתן לראות באתר יהלום איטום גגות.

כמעט לכולם ללא יוצא מהכלל לא כדאי לנסות לאטום את הגג לבד בלי עזרה או ייעוץ של איש מקצוע. אוטם גגות מקצועי ידע לאטום את גג הבית שלנו בצורה מקצועית ומדויקת שתבטיח את איכות האיטום.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות