איך בוחרים רכב למשפחה גדולה?

ילדים זה שמחה ומשפחה גדולה עם 6-7 נפשות היא מחזה שהופך נפוץ יותר ויותר בקרב אוכלוסיות שונות. ניהול משפחה מרובת ילדים הוא כמובן גם אתגר מורכב, ובין השאר נדרשת החלטה מושכלת לגבי הרכב המשפחתי שיאפשר הובלה נוחה ובטוחה של יותר מ-5 בני אדם בבת אחת.

בטיחות

משפחה היא הדבר היקר ביותר בעולם. נקודה. אם חלילה תתרחש תאונה ואחד הילדים ייפגע בצורה קשה בגלל שהמכונית לא הייתה בטיחותית מספיק, אף הורה לא יסלח לעצמו לעולם. חשוב מאוד לזכור את הכלל הזה במסגרת כל קנייה של רכב משפחתי, קטן כגדול, ובפרט כשעל הפרק רכישת מכונית עם 7 מקומות עקב הממדים שעלולים לייצר פגיעות גבוהה יותר.

בהקשר זה חשוב לדעת שגם המכוניות המשפחתיות הגדולות בטווח הנמוך של סקאלת המחירים מצוידות באמצעי בטיחות מתקדמים ובנויות כך שרמת העמידות שלהם לתאונות גבוהה.

נוחות

ילדים זה שמחה אבל הרבה ילדים זה גם צפיפות ופוטנציאל תמידי להתלקחויות. אם אתם אוהבים לנהוג בשקט וכשהאווירה במכונית הרמונית ונעימה, מומלץ בחום לבחור רכב 7 מקומות מרווח. כמה מרווח? מספיק מרווח כדי שיהיה מספיק ספייס לכל ילד וילדה כדי למזער את הסיכוי למריבות. את הפרמטר הזה אפשר לבחון לפי מידות המכונית – אורך, רוחב, גובה, נפח תא נוסעים – וגם להתרשם ממנו ישירות באמצעות ישיבה בכל אחד מהמושבים של הרכב. עוד המלצה היא לאפשר גם לחלק מהילדים, ובפרט אלה הגדולים יותר, להתרשם מהנוחות.

בכל מקרה חשוב לבחון גם נפח תא המטען – גם כשלא יוצאים לטיול משפחתי תמיד יש הרבה מאוד פריטים ברכב, וכן את מידת המודולריות של סידור המושבים, כדי להבטיח גמישות מרבית. דוגמאות למכוניות משפחתיות גדולות מרווחות מאוד הן דאצ'יה לודג'י מבית רנו וסיטרואן C4 פיקאסו.

צריכת דלק ויעילות אנרגטית

מכונית גדולה צורכת בדרך כלל יותר דלק – וצריכת דלק גבוהה מאוד עלולה להפוך כל נסיעה משפחתית ליקרה יתר על המידה. תוצר נוסף של שימוש בכמויות דלק גדולות הוא פוטנציאל לזיהום אוויר משמעותי יותר, ובהקשר זה כדאי לזכור שאנחנו חיים בתקופה שבה השיקול האקולוגי הוא כבר חלק מכל החלטה חשובה.

בהתאם מומלץ לבחון כל דגם של מכונית משפחתית מרווחת גם על סמך צריכת הדלק הממוצעת (הן עפ"י נתוני היצרנית והן על סמך מבחנים אובייקטיביים) וגם על סמך הדירוג האנרגטי שלה. שני הדגמים הנ"ל מצטיינים גם בהיבטים חשובים אלה.

מערכות מתקדמות לשיפור חוויית הנהיגה והנסיעה

ככל שיש יותר נוסעים ברכב, כך גדל גם מספר הרגישויות ובאופן כללי החשיבות של נסיעה נינוחה, שקטה ויציבה. מערכות מתקדמות כגון בקרת שיוט, בקרת יציבות אלקטרונית, מניעת נעילת הגלגלים (ABS), תגבור עוצמת הבלימה וחלוקה נכונה של המאמצים בזמן עצירה (EBD) תורמות במידה ניכרת לשיפור חוויית הנסיעה של כל בני המשפחה – והופכת את הנסיעות השונות לחוויות חיוביות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות