איך לבחור מזון לכלבים?

הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם, וכיאה לחבר הטוב ביותר שלכם, אתם צריכים להעניק לו את הטוב ביותר.

בחירה של מזון לכלבים היא בחירה מורכבת, ואם אתם רוצים להיות בטוחים כי אתם מעניקים לכלב שלכם את הטוב ביותר, אתם חייבים להכיר אותו היטב ואת מרכיבי המזון השונים כך שתוכלו לבצע בחירה נכונה.

אז איך תוכלו לבחור מזון יבש לכלבים שלכם בצורה הטובה והנכונה ביותר? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

מרכיבי המזון החשובים ביותר

בתוך המזון לכלבים נמצאים כמה מרכיבי מזון חשובים שאליהם הכי חשוב להתייחס בזמן הבחירה:

  • חלבון – המרכיב הראשון הוא החלבון, ובמזון איכותי הוא יופיע במקום הראשון ברשימת הרכיבים. כלבים זקוקים לבנייה נכונה של השרירים שלהם ולכן אחוזי החלבון במזון עבורם צריכים להיות גבוהים ומותאמים לכך. כמובן, אחוזי החלבון מותאמים גם לסוג הכלב והגיל שלו, כאשר אצל גורים יש אחוזי חלבון גבוהים העומדים על 30% לערך, אצל כלבים בוגרים בין 24-28% ובכלבים מבוגרים מפחיתים משמעותית את אחוזי החלבון והם יעמדו על כ 22%.
  • שומן – המרכיב השני הנדרש במזון הכלבים הוא שומן. אם אתם רוצים לזהות מזון איכותי, בדקו את מרכיבי השומן בו ותוכלו לראות כי במזון המתאים לגורי כלבים יש כ 20% שומן, אצל כלבים בוגרים אחוזי השומן יעמדו על כ 12% ובגילאים בוגרים מפחיתים את אחוזי השומן לבין 8% ועד 10%.
  • דגנים – המרכיב השלישי החשוב הוא הדגנים. חשוב להבין כי לדגנים אין ערך אמיתי עבור הכלבים ובדרך כלל מוסיפים אותם על מנת להוזיל את עלויות הייצור ולעצב את הצורה של המזון, ולכן ככל שכמות הדגנים במזון תהיה גבוהה יותר, כך הוא יהיה פחות איכותי. במזונות איכותיים ביותר תוכלו למצוא בעיקר אורז מלא, אשר מספק ערך תזונתי גבוה וקל לעיכול, ובמזונות ברמה נמוכה תמצאו תירס, לדוגמא, שהוא פחות מומלץ לכלבים.

התאמה לגיל הכלב

חשוב מאוד לבצע התאמה של המזון לגילו של הכלב ולשנות את המזון על פי שלבי חייו השונים.

בגילאים צעירים הכלבים זקוקים למזון הכולל כמות גבוהה יחסית של קלוריות, ויטמינים, שומן, מינרלים וחלבונים כך שהם יוכלו להתפתח בצורה טובה ולגדול באופן תקין.

לאחר גיל שנה יש לבחור במזון המותאם לכלבים בוגרים הכולל כמות נכונה של חלבונים, ויטמינים, נוגדי חמצון ופחמימות המותאמת לכלב שלכם. ובנוסף, אם מדובר בכלב שאינו מבצע פעילות גופנית ועולה במשקל, ייתכן כי יהיה צורך להתאים לו אוכל דיאטטי.

בין המזונות המועדפים ניתו למצוא את מזון לכלבים GO ו- מזון אקאנה ACANA לכלבים.

לאחר גיל שמונה שנים הכלב הופך להיות מבוגר והוא זקוק למזון בעל כמות פחותה של קלוריות והרבה יותר חלבונים וויטמינים אשר ישמרו על הבריאות שלו ויסייעו לו לעיכול טוב יותר, כמובן שבין לבין ניתן לפנק במזון "רטוב" כגון שימורים לכלבים וחטיפים שונים.

גם לכלבים יש העדפות

בדיוק כמו אצל בני האדם, גם לכלבים יש העדפות של טעמים ומזונות שונים. לכן, כדאי מאוד לבקש טעימות של מזונות מסוימים או לגוון בסוגי המזון על מנת למצוא את האוכל הטעים ביותר עבור הכלב שלכם והמזון הנכון ביותר בשבילו וכך הוא לא רק יקבל את כל אבות המזון והחומרים הדרושים לו, אלא גם באמת יהנה מהארוחה שלו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות