איך לבחור מיניוואן?

ילדים הם ברכה ובדרך כלל גם שמחה. אמנם במדינות מערביות רבות המשפחות קטנות יחסית, אבל בישראל עדיין מעודדים את הילודה וניתן למצוא לא מעט משפחות גדולות. משפחה גדולה זקוקה מן הסתם לרכב גדול – והקטגוריה הרלוונטית היא מיניוואן.

במיניוואן יש 7 או אפילו 8 מקומות, כך שגם כשיש 5 או 6 ילדים המשפחה כולה נכנסת לרכב. באופן טבעי מאחר שמדובר במכוניות גדולות גם תג המחיר עשוי להיות גבוה, אבל יש גם מיניוואנים שעולים 150,000-200,000 ש"ח – ומספקים תועלת רבה ובעיקר נחת בכל נסיעה ונסיעה.

תכנון חכם ומקסימום גמישות

המפתח הראשון לבחירה חכמה של מיניוואן חדש הוא התכנון של הרכב. תכנון חכם מאפשר לנצל באופן מיטבי את שטח המכונית, גם עבור תא הנוסעים וגם עבור תא המטען. גמישות היא עוד מרכיב קריטי ביכולת להתאים את המיניוואן לכל נסיעה ונסיעה – כשאפשר למשל להוריד את המושבים האחוריים בלחיצת כפתור פשוטה ומהירה, קל יותר להשתמש ברכב גם כדי להוביל פריטים גדולים או כשחוזרים מקנייה גדולה בסופר (ומן הסתם כשהמשפחה גדולה, גם הקניות גדולות).

עוד אפשרות שכדאי לוודא שקיימת היא הנעת המושבים האחוריים קדימה ואחורה כדי להבטיח מרווח אופטימלי לכל אחד מהילדים – ערובה לשקט לאורך כל הנסיעה, גם כשהיא ממושכת.

בטיחות ללא פשרות

כלי רכב בעלי ממדים גדולים חייבים להיות גם חזקים, עמידים ומאובזרים היטב מבחינת אמצעי בטיחות. מערכת לבלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל למשל הפכה כבר לסטנדרט מתבקש בימינו, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה מפחיתה את הסיכון לתאונות עקב חוסר תשומת לב רגעי, ניטור מרחק מלפנים הוא חובה ועוד מערכת חכמה ומצילת חיים היא כזו שמצליחה לזהות אם הנהג עייף יתר על המידה וזקוק להפסקת התרעננות.

שמירה על הערך

מיניוואן חדש עשוי כאמור להגיע לטווח המחירים של 250,000-300,000 ש"ח. גם הדגמים הזולים יותר (והלא פחות מוצלחים, אגב) עולים סביב ה-160,000-180,000 ש"ח. מדובר כמובן בהוצאה בלתי מבוטלת ולכן על-מנת שלא להכביד מאוד על התקציב המשפחתי בשנים הקרובות כדאי לבחור מכונית אמינה – רנו גרנד סניק למשל, או קיה קארנס וגם פורד אקספלורר הוא אופציה (אם כי בקצה היקר של הסקאלה). בנוסף דגמים שמוכרים ככאלה ששומרים על הערך שלהם נהנים גם הם מיתרון בלתי מבוטל.

מולטימדיה

לא קל לנהל משפחה גדולה ובפרט מהוות אתגר הנסיעות הארוכות. כדאי לזכור שלילדים בגילאים שונים רגישויות אחרות ומצד שני לכולם משותף הפתיל היחסית קצר. על-מנת שתוכלו לנהוג בראש שקט כדאי לוודא שאמצעי מולטימדיה מתקדמים מותקנים במיניוואן, ושכל הנוסעים יכולים ליהנות מהם. גם מערכת השליטה והבקרה של הנהג חייבת להיות יעילה ולהפוך כל פעולה רצויה לקלה במיוחד. ה-Multi-Sense של רנו מהווה דוגמה טובה למערכת מולטימדיה מהנה ונוחה מאוד לשימוש.

תפריט נגישות