איך למגן את הבית מפני פריצה

עם התקדמות הטכנולוגיה ואיתה לצערנו התרחבות הפשע, צריך לשכלל את נעילת הדלתות של הבית עד כמה שאפשר, אם פעם מפתח פשוט היה פותר את הבעיה , היום צריך מנעולים משוכללים, שישמרו על המרחב האישי שלנו וגם הם לא תמיד מועילים, כאשר פורץ מחליט לפרוץ.

אחוז הפריצות לבתים עלה בשיעורים ניכרים ולכן חשוב מאוד לנעול את הבית במנעול איכותי.

לפניכם סקירת מונחים הקשורה לעולם המנעולים והמיגון. בתקווה שאף פעם לא נצטרך לדעת אם הם עוזרים או לא.

צילינדר-משמעות המילה הינה מנגנון עצמאי שמותקן בדלת ומפעיל את המנעול המותקן בה. לכל צילינדר ישנו קוד פתיחה שונה, שמקשה על האפשרות להעתיק את המפתח, מחירם של הצילינדרים, נע בין קטבים שונים מאוד של מחיר, כאשר המחיר מאמיר ככל שהצילינדר הוא איכותי וייחודי יותר. ככל שהצילינדר יותר מורכב ומסובך האפשרות לפרוץ אותו פוחתת. כמו בהרבה תחומים אחרים בחיים, גם כאן, צריך לשים לב שהזול לא יצא יקר.

מנעול רב בריחי- מנעול שבסיבוב של מפתח נועל את הדלת באמצעות 4 בריחים הננעלים למס' כיוונים, המנעול מיועד לדלתות כניסה ראשיות לבית.

מנעול עליון- מנעול זה בדרך כלל מצטרף למנעולים הסטנדרטיים שמותקנים על הדלת, מנעולים מסוג זה, אמורים לספק הגנה נוספת מפני פריצה, מנגנון הנעילה שלהם הוא כמו מנעול צילינדר או מנעול כספת ומותקן לרוב בגובה העניים או הכתפיים.

מנעול חבוי- מנעול שמותקן בדרך כלל בחלונות או בדלתות הזזה, המנעול אינו חשוף לעין וכדי לתפעל אותו יש ליצור כח על המפתח וללחוץ על המנגנון כלפי פנימה, מנעולים כאלו מותקנים בדרך כלל רק בחלק הפנימי של הבית ושומרים על נעילה פנימית.

בנוסף לכל אמצעי המיגון , יש לשמור היטב על המפתחות שלא ייעלמו או יאבדו. אין לתת לבעלי מקצוע שונים מפתחות כדי שהמפתח לא ישוכפל ללא ידיעתנו, ולא להשאיר דלתות פתוחות בלי כוונה כי אז שום אמצעי נעילה לא יעזור.

ראו: מולטילוק מנעולים

כתיבת תגובה

תפריט נגישות