איך לשכור את הרכב המתאים לכם

השכרת רכב בארץ או בחו"ל יכולה להתגלות כשדה מוקשים של חיובים נסתרים. התנהלות לא נכונה יכולה לגרום בסופו של דבר להוצאות נוספות שלא שיערתם אותן, או גרוע מכך, אם הייתה לכם תאונה, תמצאו שאינכם מבוטחים כפי שאולי חשבתם.

איזו מכונית אתם צריכים?

נתחיל בדבר הראשון. היו נבונים באשר לסוג המכונית שאתם צריכים. האם באמת אתם צריכים מכונית משפחתית גדולה, כאשר מכונית בינונית תספיק לכם? גם אם העסקה המוצעת לכם נראית לכם זולה מאד, האם אתם באמת זקוקים לרכב 4X4 שמחירו יכול להיות כפול ממודל משפחתי בגודל בינוני? לכן, חשוב לשכור רק את הרכב שאתם באמת זקוקים לו.

שימו לב: חברות להשכרת רכב בחו"ל ינסו להוסיף כל מיני תוספות מיותרות שיתגלו לכם כשתגיעו לשדה התעופה. אחרות ינסו לשכנע אתכם לשדרג לרכב שבעצם אינכם זקוקים לו.

כאשר אתם מזמינים רכב באינטרנט אתם מתבקשים לבחור בגודל המכונית. אם לא תקבלו את הרכב עבורו שילמתם זו תהיה הפרת חוזה מצד חברת ההשכרה. תהיו זכאים לתבוע בחזרה את כל העלויות הנוספות ששילמתם לעומת מה שהובטח לכם בתחילה.

אגב, תהליך ההשכרה באינטרנט פשוט מאד. עליכם להיכנס לאתר, להכניס את היעד, את פרטי הנסיעה, את הגיל, וסוג הרכב שאתם מחפשים.

השוואת מחירים בין חברות ההשכרה

ערכו השוואת מחירים. יש אתרים שיעשו את ההשוואה עבורכם, כולל בקרב החברות הידועות ביותר כמו אוויס, הרץ ואחרות. הבעיה היא שרובםשל אתרים אלה מתמקדים בחברות ההשכרה הגדולות, וייתכן שתוכלו למצוא עסקה זולה יותר עם מפעיל קטן, מקומי. החברות הקטנות יכולות לשמור על עלויות נמוכות על ידי כך שהן אינן משלמות לאתרי השוואה ועל ידי כך שהן מבססות את עצמן הרחק מנמלי התעופה, שבהן עלויות התקורה גבוהות מאד ומועברות ללקוחות.

לא לשלם יותר מדי עבור ביטוח

ביטוח רכב שכור יכול להיות סיוט. על פי החוק חברות מחויבות להשכיר כלי רכב שיכול לנוע על הכביש באופן חוקי. המשמעות היא שאתם מבוטחים. אבל אל תצפו לאותה רמה של כיסוי שיש לכם בביטוח המכונית הפרטית.

חשוב לדעת שהביטוח הסטנדרטי לא יכסה נזקים במקרים של תאונה, נזק לצמיגים, או נזק אחר למכונית השכורה, ואפילו לא יכסה במקרה של גניבה. אתם תדרשו לשלם עבור הנזק.

לכן, כדאי לרכוש פוליסות ביטוח נוספות שמוצעות לעיתים קרובות על ידי חברת השכרת הרכב בארץ או בחו"ל. אבל היזהרו – הרחבות ביטוח אלה הן בדרך כלל יקרות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות