איך מבצעים מיחזור פסולת יבשה ורטובה?

באופן כללי, הנושא של מיחזור פסולת הוא נשוא חשוב מאד, וצריך להקפיד עליו מתי שרק אפשר. עם זאת, חשוב להבין שיש כיום הפרדה בין סוגים שונים של פסולת. ההפרדה היא בעיקר בין שני סוגים מרכזיים – פסולת יבשה מול פסולת רטובה. הפסולת הרטובה היא בעצם פסולת אורגנית לרוב – שאריות של מזון וצמחים מסוגים שונים. זוהי פסולת שנוטה להירקב במהירות ולשחרר חיידקים לאוויר. פסולת יבשה לעומת זאת, היא פסולת של מוצרים שעשויים מחומרים כמו מתכת, נייר, עץ, קרטון וכיו"ב. מדוע יש להפריד ביניהן, ואיזה טיפול כל פסולת תקבל?

טיפול בהתאם לתכונות של הפסולת

  • להפריד בין הפסולת – כיום בכדי שיהיה תהליך יעיל יותר של מיחזור פסולת, יש תיעדוף ברור גם להפריד בין שני סוגי הפסולת. יש כיום כבר פחים מיוחדים ברחובות לפסולת רטובה, ובחלק מיישובי הארץ אף החלו בהתקנת תעלות מיוחדות לבתים לפינוי של פסולת רטובה. מדוע זה כך? משום שתהליך ההפרדה בין פסולת יבשה לרטובה במידה והן מושלכות ביחד, הוא תהליך קשה יותר ואף יקר – ולכן יש העדפה שההפרדה תתבצע מראש.
  • מה עושים עם הפסולת הרטובה? – מיחזור פסולת רטובה, מתמקד בעצם לרוב בהפיכתה לקומפוסט – דשן שאפשר להשתמש בו לגידולים שונים. לכן, את הפסולת הזו יעבירו תהליך חשוב של חימצון, וגם הוספה של מינרלים. בסופו של יום, מפנים את הפסולת הזו לרפתות, לשטחים חקלאיים, וכיו"ב – ושם משמשים בפסולת הזו כדשן לכל דבר ועניין, במקום להשתמש במאגרים אחרים.
  • ומה עושים עם פסולת יבשה? – מיחזור פסולת יבשה הוא תהליך שונה, משום שמדובר על הגדרה הרבה יותר רחבה. לרוב בתוך הפסולת היבשה תתבצע מראש הפרדה בין תתי הסוגים – פסולת מעץ, פסולת מזכוכית, פסולת מפלסטיק, וכיו"ב. במקומות המחזור הללו יבצעו עיבוד לפסולת היבשה ויעבדו אותה ללוחות מחומרים שונים – בכדי שהם ישמשו שוב כחומר גלם לטובת ייצור של מוצרים שונים – ספרים, עיתונים, בקבוקים, מכשירי חשמל, ועוד.

תהליך משתלם ונוח

אם מקפידים על הפרדה בשלב מוקדם – כל תהליך המיחזור הוא משתלם מאד, וכולנו מרווחים מכך הגנה על איכות הסביבה, ומוצרים איכותיים וזולים.

המאמר נכתב באדיבות בלוגרים – פתיחת בלוג בחינם לכל המעוניינים

כתיבת תגובה

תפריט נגישות