איך משתילים שיניים במינימום זמן ועם מינימום כאב?

אנשים הזקוקים להשתלת שיניים חוששים בעיקר מהכאב הנלווה לטיפול זה ובעיקר תוהים כמה אינטנסיבי הוא יהיה ולכמה זמן יימשך. סביר להניח שאם תעברו השתלת שיניים הטיפול באמת יכאב, לכן וודאי תשמחו לגלות שישנן דרכים שונות להתמודד עם הכאב ולמזער אותו עד כמה שניתן.

במילה אחת: הרדמה

משרד הבריאות מאפשר לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית וסדציה תוך ורידית עמוקה (מינון קטן של חומר הרגעה) רק לרופאי שיניים שיש להם אישור לכך. לכן, אם אתם רוצים לחסוך מעצמכם את הכאבים שבטיפול עצמו ולקצר תהליכים, אין ספק שעליכם למצוא מרפאת שיניים מתקדמת בתחום כירורגיית פה ולסת ואסתטיקה של השיניים, שפועלת באישור ורישוי משרד הבריאות, שם יוכלו לבצע טיפולים כמו השתלות שיניים תחת הרדמה או באמצעות מתן חומר הרגעה.

השתלת שיניים תחת הרדמה כל הסיבות

ישנם מטופלים שצריכים לעבור סדרה ארוכה של טיפולי שיניים, או לחלופין השתלת שיניים שזהו טיפול שאורך זמן. יש כאלו שממש חרדים מטיפולי שיניים באופן כללי. באמצעות הרדמה או מתן חומר הרגעה, המטופל אינו מרגיש את הכאב ועל כן משתף יותר פעולה עם הרופא. שיתוף הפעולה מאפשר לקצר את זמן הטיפול ומפחית את מספר הפגישות משמעותית. ממש בקלות, ללא חרדות ומבלי טראומה ניתן לסיים מהר יותר את תכנית הטיפולים, במינימום זמן ומפגשים.

כיצד להקל על תקופת ההחלמה?

גם אם הטיפול התקצר משמעותית בזכות ההרדמה, לאחר שההרדמה פוסקת, ייתכן שיהיה עליכם להתמודד עם כאבים מקומיים. לידיעתכם, יש המון דברים שתוכלו לעשות כדי להתמודד עם הכאבים טוב יותר, למזער אותם ואף למנוע אותם כליל.

  • בחרו את מרפאת השיניים הנכונה – זהו הטיפ הקריטי ביותר מבין כולם. לא תמיד המחירים הזולים ביותר יהיו המשתלמים ביותר. כאשר עוברים תהליך מורכב כמו השתלת שיניים, חשוב מאוד לבחור במקום מקצועי ופרטי שמספק מענה מגוון ושירותים מיטביים מטעם רופאי שיניים מומחים בתחומם. כמו כן, מומלץ שלמרפאה יהיו את כל הכלים החדישים ביותר, הציוד המתקדם, הידע המקצועי והאמצעים הנדרשים כדי לאפשר טיפולי השתלות שיניים במינימום זמן וכאב.
  • בצעו את ההנחיות הרפואיות – לכו לפי הספר, זה כל מה שיש לנו לומר. אם הלכתם למרפאת מומחים לטיפול השתלת שיניים וקיבלתם מהם הנחיות כיצד לנהוג לאחר הטיפול, הקפידו לבצע אותן. הנחיות אלו מאוד חשובות לבריאות הפה וכל שאר הגוף, לכן עקבו אחריהן באדיקות.
  • תרופות לשיכוך כאבים – לאחר השתלת שיניים, ייתכן שתרגישו כאב או אי נוחות. רופא השיניים עשוי להמליץ לכם ליטול משככי כאבים כדי להתמודד עם הכאבים טוב יותר. במידה והמינון אינו מסייע בהקלה על הכאב, פנו אל רופא השיניים ושתפו אותו. יכול להיות שהוא יגדיל את המינון או יחליף את סוג התרופות. אל תשלימו עם הסבל.
  • דברים נוספים שיכולים לעזור – קרח יכול לעזור להרדים את הכאב ולהקטין את הנפיחות בימים הראשונים. שטיפת מי מלח תעזור להפיג את הכאבים, להילחם בחיידקים ולמנוע זיהום. אוכל קר ורך יכול להקל עליכם במהלך ההחלמה, וגם מנוחה. הרשו לעצמכם לקחת רגע ולהחלים כמו שצריך ללא מאמצים מיותרים.

 

תפריט נגישות