איך נחסוך על ביטוח מיותר?

שוק הביטוח המקומי מציע סוגים רבים ושונים של פוליסות, שאמורות להבטיח אתכם במקרים של נזק רכושי, ממוני ופיזי. אמנם מדובר בכלי חשוב ואף חיוני המסייע בעיתות מצוקה ומבטיח ראש שקט לגבי העתיד, אך לעיתים קרובות רוכשים אנשים ביטוחים מיותרים שעולים כסף רב. מכאן עולה השאלה, כיצד ניתן לחסוך בביטוח מיותר?

בעיית התשלומים המיותרים

למעשה, בדיקות שנערכו בתחום מראות כי משפחה ישראלית ממוצעת מוציאה אלפי שקלים בשנה על ביטוחים כפולים או בלתי נחוצים. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה שלמעלה מ- 50% מהישראלים אינם יודעים בדיוק מה ביטוחיהם מכסים, ולכן רוכשים ביטוחים המתייחסים למעשה לאותם נושאים, בעוד שעל פי חוק לא ניתן ליהנות פעמיים מתשלום על אותו הנושא. במילים אחרות, אתם משלמים פעמיים אך לא יכולים לקבל פיצויים כפולים, והמשמעות היא כמובן בזבוז מיותר של כסף. סיבה נוספת לרכישת ביטוחים מיותרים נעוצה בחשש מפני אירועים שסבירותם להתרחש נמוכה ביותר, ושעל כל פנים הכיסוי הביטוחי עבורם אינו מוצדק מבחינה כלכלי או קשה מאוד להשגה מחברת הביטוח. על כן, אם ברצונכם לחסוך על ביטוחים מיותרים כדאי שתתחילו לקרוא ביתר עיון את הפוליסות שלכם, ולהיעזר במספר המלצות שיובאו להלן.

ביטוחי בריאות מיותרים

ביטוחי הבריאות נמנים על התחומים המרכזיים בהם קיים כפל ביטוחים שאינו משתלם. כידוע, כל אזרח ישראלי זכאי על פי חוק למספר שירותי בריאות בסיסיים על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, כאשר התשלומים מועברים אל המוסד לביטוח לאומי מתוך ההכנסה החודשית של שכיר או עצמאי. בנוסף, קופות החולים מאפשרות ללקוחותיהן לרכוש ביטוח משלים , המכונה שב"ן – שירותי בריאות נוספים, וכמעט כל ישראלי בוחר בהרחבה זו על מנת ליהנות מכיסויים שאינם כלולים בביטוח בריאות ממלכתי. יחד עם זאת, גם השב"ן אינו מכסה באופן מלא או חלקי את כל האירועים והשירותים הבריאותיים, ולכן רוכשים לקוחות הקופות גם ביטוח בריאות פרטי. הבעיה היא שקיימת חפיפה בין חלק מכיסויי השב"ן וכיסויי הביטוח הפרטי, והמשמעות היא שמשלמים פעמיים על אותו כיסוי שממנו ניתן ליהנות רק פעם אחת. הפתרון לבעיה נקרא ביטוח משלים שב"ן. זהו ביטוח פרטי שאינו כה מקיף ומלא, אלא נועד להשלים באופן ספציפי את השירותים שאינם מכוסים בשב"ן כלומר, עם ביטוח זה תוכלו לכסות את כל האפשרויות בעלויות נמוכות יותר, ומבלי לשלם פעמיים על אותו המרכיב.

לא לשלם על מה שלא צריך

קיימים לא מעט ביטוחים שנראים לכאורה נחוצים, אך למעשה אינם מחויבי מציאות. לדוגמא, אם קניתם מכשיר חשמלי ומציעים לכם לרכוש אחריות מורחבת, כדאי לשקול האם עלותו של המוצר אכן מצדיקה את ההשקעה לטווח הארוך. דוגמא נוספת היא ביטוחי חיים המיועדים לילדים אשר הסיכויים לממשם כה נמוכים, עד שמדובר בהוצאה מיותרת. במקרה זה, ניתן בהחלט לחסוך את הוצאות הביטוח ודמי הניהול, ולהעביר את הכסף אל קופה סגורה בבנק. עוד דוגמאות למרכיב ביטוחי מיותר הוא כיסוי מכונית שכורה במקרה של השבתת רכב, מאחר שדמי הביטוח לאחר התאונה יספיקו לעניין זה, וכן ביטוחי טיסות המאופיינות בשכיחות נמוכה ביותר של תאונות. זכרו כי בדיקה מוקדמת של הצעות הביטוח שאתם מקבלים תסייע לכם לחסוך בהוצאות, ולשמור את הכסף בידיים שלכם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות