אילו סוגי ממתקים אתם מכירים? הכירו ממתקים חדשים מהעולם הגדול

בישראל נמכרים סוגי ממתקים רבים ושונים, אך ישנם עוד המון סוגי ממתקים בעולם שלרוב הישראלים לא יצא עדיין להכיר. מומחי טסה שוקולד אספו עבורכם סוגי ממתקים מיוחדים מסביב לעולם:

סקנדינביה

אחד הממתקים הנמכרים במדינות הצפון הרחוקות הוא הסאלמיאקי. באופן מפתיע, ובניגוד אולי לשמו, זהו ממתק שאינו ממש מתוק, אלא יותר מלוח. הוא עשוי מליקריץ שחור מומלח, ונמכר בשתי צורות – רכה וקשה. משתמשים בו גם כדי להוסיף טעמים לליקרים, גלידות וסודה.

אוסטרליה וניו-זילנד

במדינות הדרום, דווקא אוהבים מתוק, ונוהגים לזלול ממתקים ורודים מלאי סוכר, אך עם טוויסט קצת מוזר – הממתקים הם בטעם מושק, שרוב האנשים בעולם רגילים לצרוך רק בבושם שלהם.

יפן ומדינות אסייתיות נוספות

מי לא מכיר ואוהב אצבעות שוקולד קיט-קט? לא רק אצלנו אוהבים אותן, אלא בכל העולם. אך האם ידעתם שהאצבעות הטעימות מיוצרות בטעמים שונים במקומות שונים בעולם, לעיתים חריגים ומאד בלתי-צפויים? ביפן, למשל, תוכלו לרכוש בכל מרכול אצבעות קיט-קט בטעם לא שגרתי בהחלט – וואסאבי! (דרך אגב, גם טעמים מיוחדים נוספים של קיט-קט נמכרים שם ובמדינות נוספות, כגון טעמי תה ירוק, יוזו, קינמון, ועוד).

צרפת

חשבתם שידעתם הכל על מתוקים צרפתיים (מישהו אמר עוגיות מקרון?)? אז תשכחו מזה. באזור אקס-אן-פרובנס בצרפת פופולריים מאד ממתקים שמקורם הרחוק ככל הנראה דווקא בפרס – הקאליסונים, הנחשבים לאחר הממתקים הטעימים ביותר בעולם. הממתקים באים בצורה של שקדים, ומוכנים מתערובת חלקה ומוזהבת של פירות מסוכרים וממרח שקדים. התערובת מקבלת ציפוי עדין של זיגוג לבן, והתוצאה היא ממתק בעל סמיכות דומה לזו של מרציפן אך עם טעמי פירות. הצרפתים נוהגים לאכול את הממתק לצד הקפה שלהם, כמובן.

גרמניה

פרינטן הוא שמו של ממתק גרמני שנאכל לאורך כל השנה, אך במיוחד מזוהה עם חג המולד. מקורו באזור העיר אאכן והוא נוצר לראשונה ככל הנראה במאה ה-19. מדובר על עוגיות ג'ינג'רברד (זנגוויל) הממותקות בדבש או סירופ סלק ומתובלות בקינמון, ציפורן ואניס.

הונגריה

ממתק מסוג מיוחד נאכל בהונגריה, ושמו קרומפליקוקור. משמעותו המילולית של השם היא "סוכר תפוחי אדמה", והכוונה היא למעין סוכריה המבוססת על עמילן תפוחי אדמה המספקת אנרגיית פרוקטוז טבעי במקום סוכר לבן המקובל בממתקים המודרניים. תוכלו למצוא בבודפשט מקומות שעדיין מכינים את הממתק בעבודת יד.

פולין

אכלתם פעם חלב ציפורים? בראשית המאה ה-20 יצר מומחה הממתקים המפורסם יאן וודל ממתק מיוחד בעקבות נסיעתו לצרפת, שם נחשף לראשונה לממתק המרשמלו. הממתק שיצר הוא למעשה מרשמלו בטעם וניל, מוקצף ואוורירי במיוחד, ומצופה בשכבה דקיקה של שוקולד. למרבה הצער, וודל נשלח למחנה ריכוז עם פלישת הגרמנים לפולין והמפעל שלו נאלץ לייצר שוקולדים לנאצים בהעדרו. כאשר נכבשה פולין מידי הגרמנים על ידי הסובייטים הולאם המפעל, והופעל על ידי הממשלה עד להתמוטטות השלטון הקומוניסטי ב-1989. אז נקנה המפעל של וודל על ידי תאגיד קוריאני המנהל את החברה עד היום.

רומניה

ברומניה אוכלים רום – בר ממותק משוקולד מריר במילוי רום מריר עטוף באריזה בצבעי דגל המדינה. הרומנים נוסטלגיים מאד ובעלי רגשות לאומיים עזים כלפי הממתק האהוב.

רוסיה

מישקה קוסולאפי – דובון מגושם – הוא ממתק רוסי וותיק שהוא ירושה מן התקופה הסובייטית. הממתק הוא למעשה סנדוויץ' וופלים הממולא בפרלין ומצופה בשוקולד מריר עשיר. הרוסים אוהבים את הממתק לא רק בשל טעמו הנהדר, אלא גם בשל העטיפות הצבעוניות שלו, אותן הם אוספים כדי לקשט את עץ חג המולד.

סקוטלנד

טאבלט הוא ממתק בעל משמעות הסטורית שניתן להשיגו בשווקי אוכל, חנויות ולעיתים הוא מוגש גם בחתונות סקוטיות.. מקורו במאה ה-18, ומרכיביו כוללים סוכר לבן, חלב, חלב מרוכז וחמאה, המבושלים יחד עד שהם מתקשים. הממתק הסופי בעל מרקם אבקתי הנמס בפה עם הנגיסה. כיום ניתן לרכוש אפילו גלידה בטעם טאבלט בדוכני גלידה במדינה.

יכולנו להמשיך עוד ועוד, אך נשאיר לכם את ההזדמנות לגלות סוגי ממתקים חדשים נוספים. במומחים ליבוא ממתקים מכל העולם, אנו ממליצים להשאיר את הראש פתוח ותמיד לטעום מאכלים מתוקים חדשים בכל מקום בו אתם מבקרים – אין לדעת מה תגלו, וחוויות ההפתעה ילוו אתכם שנים אחר כך.

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות