איפור גוף: טיפים לבחירת קורס וסקירה

מאז שחר ימי ההיסטוריה, שימש גוף האדם מושא ללא מעט יצירות אומנות. כולנו יכולים להצביע על לא מעט פסלים בדמותו של האדם, ציורים אשר מכילים דמויות היסטוריות חשובות- וזה עוד בלי להזכיר את האומנות הכתובה, דוגמת שירה או פרוזה. אולם, לעיתים התמונה הופכת אפילו להיות מורכבת יותר, ובה האומנות נעשית על גבי גוף האדם.

בכל פעם שזה קורה, אנחנו מתחילים לדבר על איפור גוף, אחד הכלים העיקריים של מאפרים מקצועיים.

מהו איפור גוף?

ברמה הכללית ביותר, איפור גוף הוא ציור הנעשה על גבי גוף האדם, לרוב זמני. בניגוד לקעקועים, איפור זה יישאר על הגוף מספר שעות בלבד, או לכל היותר מספר שבועות (קעקועי חינה, למשל). ועדיין, אפשר למצוא לא מעט מצבים בהם ציורים מסוג זה נעשים, לרבות:

  • איפור הגוף בטקסים חגיגיים בתרבויות שבטיות עתיקות.
  • איפור לאירועים, תצוגות אופנה, צילומים או הופעות.
  • איפור לשם האומנות בלבד- לדוגמא, בתחרויות איפור הנערכות בעולם חדשות לבקרים.

מי מבצע את איפור הגוף?

עם השנים, כאשר מלאכת איפור גוף הפכה לנפוצה יותר, הוגדרו גם בעלי המקצוע אשר אחראים על המשימה הזו בפועל. לרוב, יהיו אלה מאפרים מקצועיים, אשר לומדים על התחום כחלק מהותי בהכשרה שלהם. בין הנושאים הנלמדים, בהקשר הזה, ניתן למנות טכניקות עיצוב, שימוש בגוונים, סוגי צבעים, התאמת תנאי מזג האוויר לאיפור וכן הלאה.

בין שיטות האיפור השונות, צבעי המים הם הנפוצים ביותר. כמובן שלא כל צבע יכול להיכנס לתמונה, מהבחינה הזו:  חשוב שהצבעים יהיו מאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות, וכן יהיו מיועדים למטרה הזו בלבד.

לא את כולם ניתן לאפר

חלק מהותי אחר בעבודת איפור הגוף של המאפר המקצועי הוא הכרת המגבלות של היצירות האלה, שלא בהכרח ניתן לבצע על כל אדם. כך, אסור לצייר על אדם אשר עור גופו אינו חלק, או לחילופין על כזה הסובל מאלרגיה לאחד החומרים המשמשים לצורך האיפור. כמו כן, האיפור מצריך שמירה על היגיינה, שעה שנדרש שלא לערבב בין ספוגיות של מספר מאופרים שונים.

כך מתחילים

עבור אנשים המעוניינים ללמוד את מלאכת איפור הגוף, עומדות כיום לא מעט אפשרויות. בתי הספר והמורים המקצועיים ביותר לאיפור בישראל ישמחו כמובן להעביר מהידע שלהם למעוניינים. יש לזכור שאיפור גוף לומדים בעיקר מאפרות ומאפרים שכבר למדו קורסים בסיסיים של איפור, וקורס איפור גוף, או קורס "איפור דרמה", כפי שהוא נקרא בדרך כלל, הוא קורס מתקדם יותר שלעיתים דורש קורסים מקדימים.
איפור יכול להיעשות בהחלט כתחביב, אם כי לרוב רמת המיומנות הגבוהה של העוסקים במלאכה מאפשרת להם להתפרנס מכך בכבוד. בהקשר הזה, ניתן לעבוד עם מעצבי אופנה, בהפקות קולנוע או טלוויזיה, עם בעלי מקצוע מסוימים וכן הלאה.

 מידע נוסף על איפור גוף ואיפור מקצועי

כתיבת תגובה

תפריט נגישות